Avatar billede adema Nybegynder
13. oktober 2006 - 16:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ram timings?

hej eksperter

jeg har købt mig nogle corsair XMS ram, i deres TwinX1024-3200C2 udgave. og jeg har læst mig til at de kører optimalt i 2-3-3-6, men som yderligere opsætning kan jeg vælge om de skal køre ved 1T eller 2T.

ved i hvilket jeg skal bruge? det kører helt fint med 2T som er standard på bundkortet, men hvis 1T giver et performance boost er det vel vejen frem?

Specs af pc.

Shuttle SN25P
AMD FX-60
Gigabyte 7900GT
2x512Mb PC3200 Corsair XMS (parrede)

ville sætte pris på en setup jeg kan forholde mig til, og evt en forklaring.

med venlige weekendhilsner
/Patrick
Avatar billede venturer Nybegynder
13. oktober 2006 - 16:53 #1
Efter en hurtig søgning i et par forums vil 1T være at foretrække. Der har været diskussion om hvor meget man kan hente, men i nogle steups skulle der være mærkbar forskel.

Så hvis du kan køre 1T er dét vejen frem.
Avatar billede adema Nybegynder
13. oktober 2006 - 17:10 #2
jeg har sat dem til 1T, og det kører fænomenalt
Avatar billede venturer Nybegynder
14. oktober 2006 - 21:30 #3
Kanont. Jeg har læst at T1 primært er beregnet til overclocking eller når RAM er ratet til en højere hastigheder end bundkort (f.eks. PC8000 på et 667Mhz bundkort). Mange har dog også oplevet ustabilitet med T1. Så hvis du kører det uden problemer, er alt jo godt :)