Avatar billede ziggystardust Nybegynder
12. oktober 2006 - 20:53 Der er 5 kommentarer

Jeg burger Everest! Hvor varm må min GPU blive!

Hejsa jeg bruger Everest og vil gerne vide hvor varm min GPU mp blive......har nemlig lige fået nyt grafikkort i fordi det gamle vistnok blev for varmt....

I Everest er temperaturen 55-56 C når jeg er inde i Windows! Er dette normalt....Hvor varmt må den blive, f.eks når jeg spiller spil! Hvor varm er jeres!

Jeg har hørt om andre der har en temperature på 42C kun!

Min andre temperaturer er!

Motherboard    44C

CPU            43 C

AUX(tror det er en fejl  66 C

GPU            55-56 C

Samsung SP2004C  41 C
Avatar billede haverslev Novice
12. oktober 2006 - 21:16 #1
En intel maskine vil nok i "spil" være omkring 55c som du også har, så det er ok
En AMD maskine vil nok ligge lidt højere, måske 60-65C

Jeg kører med Intel P4 2,8, her viser everest:
Motherboard    41C
CPU            49C
HDD            39C
Avatar billede adema Nybegynder
13. oktober 2006 - 16:38 #2
den kan også nå meget højere end det, ;)

det er ikke unormalt en cpu ligger omkring eller over de 50 grader celsius. hverken for amd eller intel maskiner.

de nyere maskiner har lidt lavere strømforbrug og derved lavere varmedannelse, men som jeg kan se besvarer dette ikke dit spørgsmål..

et nyere grafikkort, f.eks. som det jeg har 7900GT, har et threshold altså en smertetærskel som fra fabrikantens side er sat til 125 grader celsius før det slår fra.

så mon ikke om dit gfx også kan klare den...

håber det besvarede lidt af dit spørgsmål.
Avatar billede ziggystardust Nybegynder
25. oktober 2006 - 19:13 #3
Hejsa, jeg har et problem når jeg spiller spil for jeg nogle gange en blå skærm og denen meddelse:

Der er funde en fejl og Windows er blevet lukket ned for at forhinder beskadelse af computeren.

Driver-Not-Less-Or-Equal

Hvis det er første gang at du har set denne stopfejl, skal du genstarte computeren.
Hvis skærmbilledet vises igen, skal du gøre følgende:

Sørg for at al ny hardware eller software er korrekt installeret. Hvis dette er en ny installation, skal du spørge hardware - eller softwareproducenten, om der er Windows - opgraderinger, som du muligvis har brug for.

Hvis problemet opstår igen, skal di deaktivere eller fjerne hardware eller software, der er installeret for nyligt. Deaktiver nogle indstillinger for bios-hukommelse, f.eks caching eller afskygning.

Hvis du skal bruge fejlsikret tilstand til at fjerne eller deaktivere komponenter, skal du genstarte computeren og trykke på F8 for at vælge avanceret startindstillinger og derefter vælge fejlsikret tilstand.

Tekniske oplysninger!

***Stop:0x000000D1  (0XD7309C99,0X000000b. 0X00000008.0XD7309c99.

Starter lagring af den fysiske hukommelse.
Lagring af fysisk hukommelse fuldført.

Kontakt systemadministratoren eller teknisk support for at få ydeligere hjælp.

Hvad gør jeg får at løse det her problem. Har lige fået nyt frafikkort. Et Geforce 7600 GT. Jeg har fjernet alle drivere og geninstallerte dem igen. Har endda brugt driver cleaner, så tror ik dte kan være det. Jeg tror det er et varmeproblem, men er ikke sikker. Min CPu kan nemlig godt blive nær de 70 Celsius!

Kan ik finde Cathing/afskygning i Bios.

Jeg skal virkelig have hjælp til det her!!
Avatar billede haverslev Novice
25. oktober 2006 - 20:01 #4
Ang. varme
Har du prøvet at rengøre din cpu køler for "nullermænd" osv.

Har du Logitech mus og Logitech MouseWare installeret ?
Hvis ja så prøv at hente den nyeste driver, ved at klikke på den muse model
http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/categories/DK/DA,CRID=1792
Se evt. her:
http://support.microsoft.com/kb/810980
Avatar billede haverslev Novice
02. januar 2007 - 12:48 #5
Nu skriver vi 2007, så mon ikke der kan lukkes