Avatar billede stkol Nybegynder
12. oktober 2006 - 13:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan slår man Active Desktop til i Windows 2003?

Hejsa

Jeg har nogle brugere som skal bruge Active Desktop til at vise nogle informationer på deres desktop som de kører op imod en Windows 2003 Server R2 via Terminal Services - Denne funktion er som default slået fra i Windows 2003, og jeg har derfor prøvet under RegEdit at slå denne funktion til, men det har ikke hjulpet!

Hvordan slår man denne funktion til??

/stig :-)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. oktober 2006 - 13:25 #1
det går du ikke, for den mulighed er der ikke i 2003.
Avatar billede stkol Nybegynder
12. oktober 2006 - 13:49 #2
Det kan da ikke passe! funktionaliteten er da tilgøængelig i RegEdit!!
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. oktober 2006 - 13:54 #3
nej det er den ikke, nøglen er der måske, men det er absolut ikke det samme som at funktionen er tilgængelig.
Avatar billede stkol Nybegynder
12. oktober 2006 - 14:03 #4
Findes der et 3. part program som kan gøre noget lignende??
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. oktober 2006 - 14:33 #5
jeg kender ikke til nogen desværre.
Avatar billede hansenkim40 Nybegynder
13. oktober 2006 - 16:45 #6
Hej

Det kan man godt det er en service der hedder "Themes" der bare skal startes så kan man slå det til.

Held og lykke.
Avatar billede stkol Nybegynder
18. oktober 2006 - 11:00 #7
Hej hansenkim40

Mange tak for dit svar! Hvor enabler man det når man har har startet "THEMES" ??

/Stig :-)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
18. oktober 2006 - 11:30 #8
det gør man ikke, funktionen er ikke i 2003
Avatar billede stkol Nybegynder
18. oktober 2006 - 19:27 #9
Hej Niels,

Som hansenkim40 skrev findes der en service som hedder "Themes" som faktisk er den funktion som kan gøre det. Jeg har endtil videre haft held med ved at starte den service, samt ved at køre Tweak programmet Advanced Security Level, hvor jeg har slået Active Desktop til under, faktisk fået WEB under Display Properties frem hvor jeg kan sætte en hjemmeside ind som et desktop element, men desværrer når jeg OK til at gemme og kommer ud under på desktoppen igen, er der dog ikke noget, og går jeg ind i den igen for at se om min oprettede side er der, er den væk og kun "My Current Home Page" er listet, Derfor:

1: Jo! funktionen er i Win 2003 ellers ville WEB under display Properties ikke blive vist!!
2: Der er en KEY i registrerings databasen som skal ændres så den husker instillingen, men hvilken???!!
3: Vil der være flere steder som skal ændres, her tænker jeg på steder udenfor registrerings DB

/Stig :-)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
18. oktober 2006 - 19:39 #10
ok,. jeg skriver det her indlæg fra en 2003 server (ent) R2 ed, og her fungerer det ikke selvom jeg prøver at aktivere servicen themes ;)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
18. oktober 2006 - 19:40 #11
og har arbejdet med 2003 server i 3-4 år, og har endnu ikke set det, men ok det virker da nok ;)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:44 #12
brug for mere hjælp ?