Avatar billede dragonbook Nybegynder
11. oktober 2006 - 11:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flytte filer mellem to pc'er (ej hjemmenetværk)

Er der nogle der kender et program hvor man ret simpelt kan lave fildeling mellem to computere der ikke står på samme adr.?

Forbindelsen skal være sikret gennem kryptering eller lignende.. og må kun kunne tilgås af disse to computere.

Det skal bruges til overførsel af større filer i forbindelse med et afgangsprojekt.
Avatar billede brammi Nybegynder
11. oktober 2006 - 11:23 #1
Hej mester..! Du kunne lave et Virtuelt drev lagt på nettet..! Eller oploade det på en ftp server... evt. via hjemmeside
Avatar billede brammi Nybegynder
11. oktober 2006 - 11:29 #2
Nu ved jeg desværre ikke om du har GMail, ellers er det en oplagt mulighed og bruge.

Via dette link kan du få et program der gør din Gmail til et virtuelt drev..!!

http://www.viksoe.dk/code/gmail.htm
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. oktober 2006 - 12:17 #3
Hvad med at oprette et virtuelt privat netværk (VPN), og så anvende PPTP-protokollen til at forbinde til den anden maskine. ?

Tryk F1, og søg på virtuelt netværk. Du kan så se guiden "Oprette en VPN-forbindelse (Virtuelt privat netværk)"
Avatar billede allanfo Praktikant
11. oktober 2006 - 12:20 #4
ICQ har en sådan funktion. Så skal begge maskiner bare være online, så kan de godkendte brugere kigge filer i en udvalgt mappe igennem.

www.icq.com
Avatar billede dragonbook Nybegynder
11. oktober 2006 - 12:29 #5
Det skal være en direkte forbindelse uden brug af Gmail eller andre middlertidige lager på nettet.

ICQ og MSN er efter min mening alt for langsomme til større filer.

Jeg ved der findes programmer der kun er beregnet til dette men kan ikke finde dem.

Ang. VPN så kender jeg det ikke men vil da lige undersøge det.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. oktober 2006 - 12:40 #6
Med VPN er det for så vidt ligegyldig om begge maskiner står lige ved siden af hinanden, eller de befinder sig på hver sin side af jordkloden.
Avatar billede dragonbook Nybegynder
12. oktober 2006 - 19:35 #7
Fandt selv en løsning, nemlig programmet Tribalweb...

Perfekt og hurtigt :-)