Avatar billede xafion Nybegynder
18. maj 2001 - 16:09 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kryptering

Harr Harr! Nu er jeg på banen igen med et spørgsmål der bare kommer til at stå hen!
---------------------------------------------

Hej. Jeg har nogle problemer med nogle  ( alle ) krypterings rutiner jeg har. Det er blandt andet
Gost
RC4
Blowfish
DES
Twofish
TEA
XOR
og Skipjack

Dog ser CryptAPI ud til at virke fint. Tilgengæld er den 500 milisekunder ca. om at kryptere / dekryptere + det er samme rutine begge veje ( kryptere/dekryptere )

Når jeg prøver at kryptere kommer den frem med
9 @ Subscript out of range

Lidt PISSE irreterende, da det er alle rutiner den gør det med.

Mange af ovenstående rutiner bruger en funktion der hedder \"GetWord\" og \"PutWord\" hvor den laver et eller andet skummelt

Jeg har z3r0 idé om hvordan kryptering fungerer, ville dog gerne vide det (men aner ikke hvor jeg skal læse om det), sålænge den ikke er nem at knække.

Det kryptering jeg bruger kan findes hos PSC under \"SECURE ENCRYPTION RUTINES\"

Det skal siges at det jeg leder efter er enten en fejl rettelse eller ny kryptering der iøvrigt bruger password til at beskytte.

Det skal også siges at jeg _vil_ have source. Dvs. jeg kan _ikke_ bruge færdige DLLer eller lign.

Jeg håber på hurtigt svar.
Avatar billede dr.truti Nybegynder
18. maj 2001 - 17:32 #1
Du ved vel godt at det tager ekstra langtid at kryptere i VB når man kun køre i VB runtime underståttet af porgramerings programmet....
ellers har jeg lavet et program der kan alt det du har vævnt + lidt mere... du kan finde programmet på: http://home1.stofanet.dk/truti/
og så lige under My Programs....

ellers er mit icq: 72755522 hvis du skulle hvar flere spørgsmål....
Avatar billede xafion Nybegynder
18. maj 2001 - 17:50 #2
Er du komplet idiot?
Jeg skal bruge krypteringen til et proffesionelt program. Jeg kan skuda ikke bruge 4rd party programmer til en skid.

>>>>>  Dvs. jeg kan _ikke_ bruge færdige DLLer eller lign. <<<<<
Avatar billede xafion Nybegynder
18. maj 2001 - 17:51 #3
Medmindre jeg får source til de krypterings rutiner og de er i vb kan du godt stikke det skråt op.
Avatar billede xafion Nybegynder
18. maj 2001 - 18:47 #4
Avatar billede xafion Nybegynder
18. maj 2001 - 18:55 #5
http://www.firenet.dk/images/lort.gif
even - uden mellemrum tilsidst
Avatar billede dr.truti Nybegynder
18. maj 2001 - 19:11 #6
Der er nok nogen der ikke kan finde u\' a\' et *loller*
Avatar billede xafion Nybegynder
18. maj 2001 - 19:15 #7
Btw Frutti. Det source du nu engang gav mig var et totalt rip-off af det jeg henviste til i toppen.

SECURE ENCRYPTION ROUTINES  - på PSC > Planet Source Code

Det eneste du har lavet om et layouttet og tilføjet en ordenlig omgang stavefejl.
Go for it. Visual C. Op i den bare. Du kan skuda ikke finde ud af en skid.
Avatar billede xafion Nybegynder
18. maj 2001 - 19:15 #8

\"Jeg kan skuda ikke bruge 4rd party programmer til en skid.\" <-- Typo;  3rd
Avatar billede tjacob Juniormester
19. maj 2001 - 13:07 #9
>>>Xafion:

Er du selv komplet idiot?
-Fornærmer folk der prøver at hjælpe dig?

Det er da ikke så mærkeligt, du ikke får svar på dine spørgsmål. -Der er da ingen der gider hjælpe en idiot som dig. Er du over 12 år?
Avatar billede xafion Nybegynder
19. maj 2001 - 21:24 #10
Det har ikke en skid med at jeg fornærmer folk. For jeg fornærmer dem kun hvis de tror de er noget. Ved at sige de ikke kan finde ud af en skid. For det er præcis som det er.

Jeg er fucking træt af Eksperten. Det går ud på at hjælpe hinanden, eksperter der hjælper eksperter, men det er efterhånden fucking newbies der tror de kan noget og forventer at blive topscorer af at henvise til et link såsom PlanetSourceCode.com

Tror de jeg er komplet idiot?

Jeg har været med på Eksperten i over et år. Og jeg mener det seriøst, når jeg siger Eksperten er blevet noget lort.
Avatar billede jj2 Nybegynder
20. maj 2001 - 05:25 #11

>>xafion

Jeg blev først interresseret i kryptering, da jeg for mange år siden tilfældigvis fandt en artikel i BYTE om Bazerie\'s cylinder.

Jeg kender titlen på et par bøger som du formodentlig vil være interesseret i at læse?

-De hedder Hgkklr æjhhh & Jkhld kjhhb

Håber det hjælper?

MVH
jj2
Avatar billede xafion Nybegynder
20. maj 2001 - 09:18 #12
Øh

Det hjalp ekstremt ;o)

Kan du evt henvise til Amazon eller lign. hvor jeg kan købe det ( direkte link til bogen )

Udover det hvis du også har nogle krypterings rutiner ville jeg blive meget glad :o)
Avatar billede jj2 Nybegynder
22. maj 2001 - 05:21 #13
>>xafion

Beklager!
-Men prøv at søge på AltaVista & Gooogle med Cryptology som søge-ord.
-Det giver hurtigere resultat.
-Og så behøver du ikke bruge et civiliseret sprog i dine skriftlige produktioner, hvilket kan være særdeles vanskeligt for personer med et aggressivt og hissigt temperament

Håber det hjælper?

MVH
jj2
Avatar billede xafion Nybegynder
22. maj 2001 - 08:01 #14
3) Hvad hentyder du til...?
1&2) Jeg giver nu engang ikke hunrede points for et skaldet link. Hvis du derimod surfede og fandt mig et link til det, direkte. Så kan du få 100 point. Ellers får du ..hvad skal vi sige... 25?

- For jeg er stadig ikke dum. Det er ligesom at sige \"PlanetSourceCode\". Hvis jeg ville have bøger om kryptering gik jeg ind på Amazon eller lign.  No problem. Men jeg vil gerne vide hvilke bøger du hentyder til, altså, vil jeg gerne have et link.
Avatar billede jj2 Nybegynder
23. maj 2001 - 19:27 #15
>>xafion

-Hvad vil du bruge kryptering til? -Og hvordan vil du foretrække at bruge det?

MVH
jj2
Avatar billede xafion Nybegynder
24. maj 2001 - 10:10 #16
\"3) Hvad hentyder du til...?
1&2) Jeg giver nu engang ikke hunrede points for et skaldet link. Hvis du derimod surfede og fandt mig et link til det, direkte. Så kan du få 100 point. Ellers får du ..hvad skal vi sige... 25?

- For jeg er stadig ikke dum. Det er ligesom at sige \"PlanetSourceCode\". Hvis jeg ville have bøger om kryptering gik jeg ind på Amazon eller lign.  No problem. Men jeg vil gerne vide hvilke bøger du hentyder til, altså, vil jeg gerne have et link. \"
Avatar billede jj2 Nybegynder
24. maj 2001 - 19:23 #17
>>xafion

Efter at have læst hele din skriftelige produktion igennem en ekstra gang, skønner jeg at:

1. -Du ikke har givet de andre svar-personer en fair chance for at hjælpe dig. -Og du vil næppe heller give mig en fair chance? -Du svare ikke på mine spørgsmål. -Fremsende jeg links og forslag til læsning af crypto-bøger i et fortsat svar vil svaret antagelig blive afvist?

2. -Det er bedst at du giver mig de 100 point først og så får du links og bogtitler via en kommentar efter princippet: \"Fuld tilfredshed - eller dine points er spildt\".

3. -Du vil afvise mit svar og giver de 100 points til xafion.

Håber det vil hjælpe dig videre?

MVH
jj2
Avatar billede jj2 Nybegynder
26. maj 2001 - 05:21 #18
>>xafion

Tak for points!

1. Jeg kan anbefale dig at starte med følgende bog:

    Applied Cryptography: Protocols, Algorithms, and Source Code in C
    2nd Edition
    by Bruce Schneier
      John Wiley & Sons 1996
      ISBN 0-471-11709-9

-Fejl i tidliger udgaver skulle være rettet i denne?

\"...the best introduction to cryptography I\'ve ever seen.... The book the National Security Agency wanted never to be published....\"
--Wired Magazine

\"...monumental...the definitive work on cryptography for computer programmers...\"
--Dr. Dobb\'s Journal

\"...easily ranks as one of the most authorative in its field.\"
--PC Magazine

\"...the bible of code hackers.\"
--The Millennium Whole Earth Catalog

Bogen skulle kunne bestilles i enhver boghandel når blot du medtage ISBN-nummer.

-Har du lånekort med pinkode? -Kan du bestille den direkte til levering på din lokale bibliotek via følgende lange link - hvis den går korrekt igennem eksperten?
-Markere hele link og brug copy & paste, hvis u ikke kan klikke direkte eller kopiere genvej korrekt?
-Ellers kan jeg sende den til din epost-adresse?

-Jeg har selv bestilt bogen via bibliotek.dk ved hjælp af følgende:

http://www.bibliotek.dk/search.zap?target=Dfa&&term4=&term2=&term3=Applied+Cryptography&term1=&&cclterm5=materiale=(bå+eller+pf+eller+mu+eller+sc+eller+und)&field4=emne&field2=forfatter&field3=titel&field1=fritekst&syntax=xml&op=og&start=6&number=1&element=L

Mere info på: http://www.counterpane.com/index.html

2. PGP (Pretty Good Privacy) er en af de mest omtalte krypteringsprogrammer og den er gratis.

-Såvidt jeg ved bruger nogle politiker PGP til kryptering af email?

    The Official PGP User\'s Guide
    by Philip R. Zimmermann
      MIT Press 1995
      ISBN 0-262-74017-6
      216 pp. $14.95

3. -Hvis du har fejlbehæftet programmer i qbasic eller VB5? -Er du velkommen til at sende dem til jj-@ofir.dk -Så vil jeg gerne prøve om jeg kan rette fejlen?
\"Subscript out of range\" - fejl opstår ofte i forbindelse med utilstrækkelig dimenionering af rækker eller streng-variabler?
-Jeg kan selvfølgelig ikke giver nogle garantier. -Jeg lære meget ved at finde fejl. -Så jeg er villig til at prøve.

4. -Det mest enkle krypteringsprogram består af en lang streng med permuterede karaktere som man så XOR med den fil som skal krypteres. -Dekryptering foretages også med XOR.

-Det er et stort emne at gå igang med! -Hvis du vil have bedre hjælp må du besvare nogle spørgsmål?

Ellers håber jeg ovenstående hjælper dig på vej?

Held og lykke med projektet!

MVH
jj2