Avatar billede markou Nybegynder
09. oktober 2006 - 16:34 Der er 3 kommentarer

Implementering af Digital Signatur

Jeg vil implementere digital signatur som login på en hjemmeside. Har læst en del på www.openoces.org, men kan ikke rigtig komme videre.

Er der nogen der har erfaring med dette?
Eventuelt et eksempel på hvordan det implementeres (overskueligt...)?
Avatar billede fun22 Nybegynder
09. oktober 2006 - 16:42 #1
så vidt jeg ved så koster det 30.000 kr... Set ved tdc..

http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_digi_ser_adg_pri
Avatar billede hnteknik Novice
09. oktober 2006 - 17:13 #2
Ja det er dyrt, hvis du skal et nedarvet godkendt certificat, som f.eks. dem tdc kan udstede, men jeg erinder fra mit sikkerhedskursus, at man for små penge kan få et certifkat på et sted vist nok i australien. Det kandler om, at dine brugere skal kunne stole på dig. Skal du så udstede certifikater nedarvet fra dit certifikat. Det er en form for tovejs SSL, hvor begge sikrer integritet og krypterer med deres certificater. Prøv at kigge på SSL. Jeg har ikkelige linket her, men kan vel grave det frem.
Avatar billede markou Nybegynder
09. oktober 2006 - 17:25 #3
Jeg har måske ikke formuleret mig helt korrekt. Jeg vil benytte signaturer udstedt af TDC og behandle disse ved et logon script som angivet ved demo på www.openoces.org.

Mit problem er dog, at jeg umiddelbart ikke kan gennemskue koden på dette site...