Avatar billede gorgeous Nybegynder
09. oktober 2006 - 12:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows kan ikke åbne et vindue

Mit windows er begyndt at opføre sig ret underligt. Jeg har for nyligt brugt autopatcher, men det burde ikke gøre noget.

Problemet er, at jeg ved at klikke på links i IE, der åbner i et nyt vindue ikke får noget nyt vindue. Det samme gør sig gældende for links skrevet i MSN Live/Messenger og tilmed for linket til Microsoft Update i startmenuen. Overraskende kan gtalk og firefox sagtens åbne nye vinduer uden problemer.

En lidt mere specifik beskrivelse er, at når jeg klikker på et link i MSN Live/Messenger, så bliver messengervinduet inaktivt et halv sekund, hvorefter det bliver aktivt igen.

Håber der er nogen, der kan hjælpe - reinstallation er ikke særligt attraktivt.
Avatar billede gorgeous Nybegynder
09. oktober 2006 - 12:51 #1
kan lige tilføje, at outlook og word nu ikke længere kører med dansk tastatur, men tilsyneladende engelsk...
Avatar billede nightsofdream Nybegynder
09. oktober 2006 - 12:54 #2
Prøv at reinstall IE:

http://www.hcma.dk/tips51to60.htm#no55 -  Nummer 55
Avatar billede gorgeous Nybegynder
09. oktober 2006 - 12:57 #3
well - sproget kunne jeg da selv fikse...

prøver at reinstalle IE - og linket virker ikke hos mig, så copy-paste til adress bar ;)
Avatar billede gorgeous Nybegynder
09. oktober 2006 - 13:29 #4
Det kan jeg ikke lige få til at virke... andre forslag?
Avatar billede off-line Nybegynder
09. oktober 2006 - 15:49 #5
Avatar billede off-line Nybegynder
09. oktober 2006 - 15:54 #6
Eller ganske kort: Boot op på din WinCD. Tryk på Install. Her vil du få at vide,
at der allerede er et windows styresystem, og blive spurgt om, hvorvidt du vil
have det repareret, eller om du vil lave en nyinstallation. Her skal du vælge
REPARATION.
Avatar billede gorgeous Nybegynder
09. oktober 2006 - 16:17 #7
http://support.microsoft.com/kb/281679

Det viser sig, at microsoft rent faktisk har en ret god support :)