Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2006 - 17:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Google indeksering af website

Hejsa,

Jeg har for ca. en uge siden fået optaget http://www.discountdomains.dk i Google og kunne de følgende dage efter indekseringen se en masse af siderne på sitet ved at lave en site:discountdomains.dk i google søgefeltet.

Her et par dage efter er det udelukkende forsiden, der dukker op når jeg laver en site:discountdomains.dk

De første dage efter indekseringen lå siden også relativt højt på udvalgte søgesætninger som "billig registrering af domæner" - vidst nummer 3 tror jeg, men nu dukker den slet ikke op på de første mange sider.

Er siden blevet banned hos Google, eller er nogle af undersiderne?
Eller er det meget normalt at man får en god placering og en masse sider indekseret for derefter at blive degraderet fuldstændig igen?

Hvis der er nogle af jer, der vil kommentere på selve strukturen på hjemmesiden ud fra et SEO spørgsmål er i meget velkomne til det.

På forhånd mange tak!
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. oktober 2006 - 19:15 #1
Du er ikke bannet (med stor sikkerhed ikke) det er bare de almindelige bevægleser der hele tiden sker i googles index og som du kan følge med i hvis du kender en 6 til 8 forskellige datacentre hvor du kan se forskellen.

Du vil se at google indexere og så vil de resultater du har lavet op til indexeringen i de næste to til tre uger hoppe ind og ud indtil de bliver faste. Hvis du så i mellem tiden har lagt nyt materiale op, så er det en kontinuerlig process hvor google heletiden momentvis er bagefter.

Jeg har ikke lige tid til en detaljeret gennemgang, men jeg kikker på det når jeg får tid
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2006 - 02:13 #2
Hejsa.

Tak for svar! Det er jo godt at vide at siden ikke er blevet vægtet forkert og dermed er opfattet som spam.
Det, der undrer mig er mest det, at alle undersiderne (inklusive nyheder med dynamisk url) var indekseret umiddelbart fra starten, men nu er det kun forsiden, der kan ses...

Det giver jo ikke meget mening hvis det er Google, der er bagud som du skriver.
Jeg mener, hvis siderne først er indekseret, hvorfor skulle de så alle sammen forsvinde igen på grund af at Google er bagud?
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2006 - 10:54 #3
Jeg har også lige et andet spørgsmål til dig bufferzone. Jeg har læst et par af dine artikler og du virker hjeme indenfor SEO.

Hvad er din vurdering af en side som fx. http://discountdomains.dk/faq.aspx ?

Det er jo ingen hemmelighed, at netop denne side er forsøgt optimeret til ordene domæner, domæne og domænenavn.

Teoretisk burde en side som denne vel være god for en søgemaskine, men jeg er i tvivl om den er over-optimeret. Jeg menes ikke at kunne huske, at netop denne side optrådte sammen med alle de andre sider i Googles indeks da siden var indekseret med alle undersiderne. Og måske er netop denne side opfattet som overoptimeret eller som spam???

Hvad er din/jeres andre vurdering af dette?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. oktober 2006 - 14:53 #4
Jeg har kikket på den og er faktisk i tvivl om man kan betragte den som optimeret overhoved. Det der er humlen er at søgemaskinerne læser html koderne og siden er jo ret dynamiskt opbygget med relativt meget kode i forhold til tekst. Du vil kunne lave en side de ser identisk ud men indeholder under en trediedel af den kode I har brugt, hvilket ville give tekstandelen en meget større plads og det er jo teksten søgemaskinen betragter som indhold.

Jeres links er også dynamiske hvilke en del søgemaskiner har det med at kløjs i.

Råd

Prøv at forøge mængden af tekst i forhold til kode og få teksten til at stå prominent (læs først og øverst) på siden
prøv at lave jeres links mere regulærer i forhold til almindelige hfer links uden specialtegn
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2006 - 16:31 #5
Hej Bufferzone. Tak for input!
Med hensyn til links i venstre menu kunne disse nok sagtens være statiske. De er faktisk udelukkende dynamiske pga. at der skal laves en marlering på det valgte link og dette kunne jo laves på andre måder.

Med hensyn til indekseringen og andelen af indhold er det nok ikke dette, der gør sig gælndende med hensyn til det oprindelige problem med google og den manglende indeksering af undersiderne. De har jo været i google fra starten.

Er det fordi nogle søgemaskiner ikke kan læse link-strukturen sidelæns, at det skaber problemer med dynamiske links?
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2006 - 16:33 #6
Det er vel egentlig også kun forsiden og ét par af de underliggende sider, der ikke har tilstrækkeligt indhold. Mange af de andre underliggende sider har en del indhold og er faktisk statisk opbygget indtil videre - altså selve indholdet hentes ikke fra database på nuvlrende tidspunkt.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2006 - 16:37 #7
Lige et indlæg mere :-)

Nu er alle undersiderne indekseret i google igen, på nær faq.aspx...

http://discountdomains.dk/faq.aspx

Kan denne side - på trods af sin relativt store mængde indhold, være banned på grund af for høj keyword desity eller lignende?

Jeg mener, ordnede domæner og domænenavne osv går jo igen ret mange gange og det er helt bevidst, men vi skal jo ikke udelukkes nogen steder :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. oktober 2006 - 18:27 #8
jeg toro ikke du behøver at være bange for at blive bannet. Mht de dynamiske links, så kan de fleste søgemaskiner i dag læse disse links. Det er bare det at de dels bedst kan håndterer de almindelioge links, og så er der en optimeringsforlde i at have søgeord i URL i stedet for f.eks. ID=4