Avatar billede anders02 Nybegynder
06. oktober 2006 - 23:47 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken firewall er problemfri til Win 2000 med AVG antivirus

Hej
Jeg er tidligere "kommet til" at installere forskellige mærker af firewall og antivirusprogram, og det gav STORE problemer, fordi de ikke kørte sammen.
  Nu har jeg en 6 år gammel P3 450 MHz pc med Win 2000 installeret. Dér har jeg lagt et gratis AVG antivirusprogram ind på.
  Jeg vil imidlertid også gerne have en firewall, men hvilken - og den skal også være gratis?
  Nogen anbefalinger - det skal så altså absolut helst være anbefalinger, du selv har prøvet af i forvejen, og netop prøvet af på en pc med Win 2000!
Mvh Anders
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
07. oktober 2006 - 02:07 #1
Jeg vil tro at en ældre version af Sygate vil spille sammen med Win 2000. Det er den der normalt bliver anbefalet til "ikke XP" systemer http://www.oldversion.com/program.php?n=sygate Version 5.5.2710 tror jeg vil gøre tricket. Selv om det ikke er den nyeste nye, så er sikkerheden grundlæggende i orden, og der normalt ikke probs imellem Sygate og AVG
Avatar billede anders02 Nybegynder
07. oktober 2006 - 08:47 #2
Hej forevernewbie
Hm, har du afprøvet det med AVG og Sygate? Sygate er NETOP én af de firewalls, som jeg for nogle år siden oplevede gav ENORME problemer, hvis man koblede den sammen med noget antivirus?
Jeg vil altså helst have noget, der er prøvet af af andre.
Mvh anders02
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
07. oktober 2006 - 08:54 #3
Prøv Zonealarm måske, den kører jeg selv med sammen med Avast, dog på en XP maskine!!
Avatar billede anders02 Nybegynder
07. oktober 2006 - 09:48 #4
Jo, Zonealarm har også givet mig problemer.
På pcworld.dk har de forskellige gratis firewalls til download:
Outpost Firewall og Panda Antivirus Platinums, kender I dem?
Mvh Anders
Avatar billede anders02 Nybegynder
07. oktober 2006 - 09:50 #5
Eller Ashampoo FireWall 1.02?
Mvh Anders
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
07. oktober 2006 - 14:15 #6
Det var bevidst jeg linkede til den ældre version, da den nyeste har lidt problemer med "ikke XP" maskiner. Jeg tror den vil virke for dig. Ellers er der Kerio, som tidligere har samarbejdet med AVG, men den kræver 2000 PRO (ikke server) http://www.sunbelt-software.com/Kerio-Specs.cfm

Ellers prøv denne som jeg selv bruger pt. Den har som sidegevinst en dansk sprogpakke indbygget. Kører på alle Windows, og er dejligt ukompliceret  http://www.goldtach.com/

Ashampoo kan jeg ikke anbefale. Den gør ikke portene "stealth".
Avatar billede anders02 Nybegynder
07. oktober 2006 - 21:10 #7
Hej
forevernewbie! Du har jo kanonstyr på det her. Tak. Nu har jeg tilfældigvis Windows 200 Pro, så jeg kan bruge den der fra Kerio.

Og ellers er der linket til den ældre Sygate! Eller goldtach!

Smid lige et svar, så jeg kan give dig point. Nu vil jeg knokle videre med det her!

Tusind tak, Anders
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
07. oktober 2006 - 21:56 #8
Takker for de rosende ord :) Håber det virker for dig