Avatar billede ravnemor Juniormester
05. oktober 2006 - 21:10 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Ændre produktnøgle

Jeg har købt en ny licens til min windows xp, og vil skifte den gamle produktnøgle til den ny. Jeg har søgt lidt og fundet ud af at man kan gøre det via tilbeør os. og regedit.

Når jeg går via systemværktøjer, har jeg ikke muligheden "Aktiver windows"

Når jeg går i regedit og ender med at skal redigere OOBETimer, står der noget volapyk over 2 linier som starter med hhv. 0000 og 0008. Giver det mening og hvis jeg skal gå ad regedit, hvilken en af linierne skal jeg så sætte den nye nøgle ind ?

Er jeg på rette vej ?
Avatar billede off-line Nybegynder
05. oktober 2006 - 21:12 #1
Med denne kan du gøre det meget nemt:Key-finder:  http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
Avatar billede off-line Nybegynder
05. oktober 2006 - 21:15 #2
Ps. Du gør det foroven under options.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2006 - 21:26 #3
Avatar billede ravnemor Juniormester
05. oktober 2006 - 21:30 #4
Hmmmm prøvede men den gav mig denne besked
http://www.klojs.dk/key.jpg

Hentyder den nu til den gamle eller nye nøgle ?
Avatar billede off-line Nybegynder
05. oktober 2006 - 21:50 #5
Det betyder, at den nøgle du vil lægge ind ikke er valid. Er det samme
slags windows, Home eller pro. ?
Avatar billede ravnemor Juniormester
05. oktober 2006 - 21:53 #6
De er begge pro og jeg har idag købt en ny licens jeg vil skifte ud med den gamle
Avatar billede off-line Nybegynder
05. oktober 2006 - 22:02 #7
Ja så mente jeg, at det burde kunne lade sig gøre.
Men med den nye licens har du vel også fået en ny windows CD.
Og hvis det ikke lykkes for dig, at skifte nøgle (hvorfor vil du
egenlig det?) Kan du køre din nye winCD ind som en speciel "repair"
hvor du ikke mister det, som ligger på windows, som man gør, ved en
almendelig geninstallation:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4  og her, skal du bruge din nye nøgle.
Avatar billede ravnemor Juniormester
05. oktober 2006 - 22:41 #8
Dit link er godt nok tør læsning :-))

Jeg har hidtil haft en kopi, men har nu købt en licens i Fona, hvor jeg selvfølgelig gerne vil have skifte produktnøglen uden at geninstallere.

Når jeg forsøger gennem regedit, ender den med at sige, at den nye nøgle er ugyldig. Hvis jeg genstarter først, siger den at windows er aktiveret og ok, men har rettet regedit tilbage til før.

Når jeg tjekker med keyfinder, viser den mig den gamle nøgle :-((
Avatar billede hcma Novice
05. oktober 2006 - 23:02 #9
ændring af produktnøglen:  http://support.microsoft.com/?kbid=321636
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
05. oktober 2006 - 23:16 #10
dit kopi er højst sandsynligt en VLK-licens (Virksomhedslicens), på den model virker en privat licensnøgle ikke. Der er kun hcma's tricks er vil fungere
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2006 - 23:33 #11
Nøgle skal være til samme version af XP - dvs. er den originale uden servicepack duer den nye nøgle ikke.
Versioner MED servicepack skal desuden også være ens, så en nøgle til xp version med SP1 duer ikke til SP 2 og omvendt.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. oktober 2006 - 00:01 #12
Ja keyfinder viser dig din gamle nøgle, men når du foroven går ind i
options, kan du skrive din nye nøgle ind.
Det forudsætter, at den passer til den installerede windows, som de
andre deltagere i linket skriver.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2006 - 10:00 #13
i windows ligger en fil der hedder LegitCheckControl.dll

for ikke at få alle "kloge ågerne" på nakken vil jeg ikke skrive hvad du skal bruge den til. det er ikke lovligt. det er ikke nok at ændre nøgle nummer man skal også.

m.v.h
Avatar billede summer Mester
06. oktober 2006 - 14:25 #14
treatmenice -> Det skal du bestemt heller ikke gøre. Jeg ved godt hvad du tænker på, tror jeg.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. oktober 2006 - 15:12 #15
treatmenice - Hvor ligger den dll ? Jeg kan ikke se den hverken i windows,
system eller system32. Er det fordi, jeg sidder ved en corporate?
Avatar billede ravnemor Juniormester
06. oktober 2006 - 17:01 #16
Skal prøve at kommentere jer alle....

halvamatoer 05/10-2006 23:16:16
Den nye er dog en undervisningsversion, men fik at vide i Fona at det intet havde at sige. Hvordan kan nøglen iøvrigt se om jeg ændrer på en V maskine eller en privat maskine ?

hcma 05/10-2006 23:02:10
Det har jeg prøvet flere gange, men den siger stadig at nøglen er ugyldig. Har også prøvet ad vejen start - programmer - tilbehør - aktiver windows, men jeg har ikke "Aktiver windows" menuen.

john_stigers 05/10-2006 23:33:11
De skulle begge være med SP2, den nye er, og fik da oplyst at den gamle også er, men hvor kan jeg se det med sikkerhed ?

asveg 06/10-2006 00:01:15
Det virker stadig ikke, jer får fejlen http://www.klojs.dk/key.jpg

treatmenice 06/10-2006 10:00:36
Jeg tjekker lige den fil ud, men har heller ikke lyst til at den nye xp bliver lige så ulovlig som den første :-)) Så er det spildt penge *G*

Jeg spurgte min svoger (programmør) over msn igår og han måtte også melde pas indtil han sidder med min pc foran sig.
Avatar billede jakobarvad Nybegynder
06. oktober 2006 - 17:18 #17
prøv med sysprep
Avatar billede ravnemor Juniormester
06. oktober 2006 - 17:33 #18
jakob....hvis det er meningen at jeg skal kunne på den måde microsoft beskriver og det ikke virker, så vil jeg nu hellere finde ud af hvad fejlen er. Hvis jeg er blevet fejlinformeret hos Fona, skal jeg jo reklamere eller hæve købet, så jeg bryder mig ikke så meget om at begynde at bruge "bagdøre" :-)

Kan du følge mig ?
Avatar billede jakobarvad Nybegynder
06. oktober 2006 - 19:54 #19
Helt i orden.
jeg har oplevet noget af det samme og den eneste måde ( læs nem )hvorpå jeg kunne ændre produktnøglen på var med sysprep. Det virkede uden noget problem , og er helt lovlig…..
Avatar billede off-line Nybegynder
06. oktober 2006 - 20:29 #20
Når det skal være så svært, og tage så lang tid, hvorfor så ikke tage backup
af vigtige filer, formatere og geninstalleremed den nye CD?
Avatar billede ravnemor Juniormester
06. oktober 2006 - 20:46 #21
asveg 06/10-2006 20:29:01
Fordi jeg bliver så hamrende stædig, og tænker: Hvis det nu ikke kan lade sig gøre på den måde som selveste microsoft beskriver, jamen så må der være noget galt med produktet som jeg har købt. For det SKAL åbenbart kunne lade sig gøre på den måde.

Nu har jeg faktisk fået det til at lykkes. Jeg skulle bare slå kæresten oveni hovedet et par gange :-))

For ca ½ år siden købte han en licens på nettet og fik link på mail om det videre forløb. Det kom han sørme liiiiige i tanke om - yeah right !!! LOL

Han sendte mig dette link som jeg først gik ind på og fulgte vejledningen:
http://www.microsoft.com/genuine/selfhelp/PKUInstructions.aspx

Bagefter gik jeg herind og validerede:
http://www.microsoft.com/genuine/downloads/WhyValidate.aspx?displaylang=da&Error=0&sGuid=3e240d59-46a1-4d92-9de3-2782261e54f4

Til sidst tjekkede jeg på keyfinder og sagtsuseme om ikke den nye nøgle står der pænt og nydeligt.

Så nu ved jeg slet ikke hvem der skal have point herinde *GGG* Det må jeg lige summe lidt over :-))
Avatar billede off-line Nybegynder
06. oktober 2006 - 20:51 #22
Spring mig over med point. Men til lykke med det flotte resultat.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2006 - 21:13 #23
kan du ikke ændre den telefonisk via microsoft når det skal gøres reelt.

det er mig en gåde at det er så let som det er og som summer måske også kender.
det er lidt frustrerende at vide hvor let det er og så hjælpe microsoft - det er da dem der skulle gøre det lettere for folk. for ikke så længe siden var jeg ude hos en kammerat der havde købt en spritny win xp i indpakning - da jeg lagde den ind måtte vi gøre det via telefonen. hvordan kan en ny win xp være spærret??? fra dem selv.

hvis ntldr mangler er der også en metode hvordan man kopierer den ind og det er lovligt. det er sgu svært mange gange at forstå det - naboens kone er også kønnere end ens egen og sådan er der så meget
lev med det skide forkerte nummer indtil det holder op med at virke.

dine kammerater kender sikkert metoden.

men du får mig altså ikke til at skrive hvordan man gør for så bryder helvede løs herinde.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
06. oktober 2006 - 21:49 #24
Normalt kan man stile det op således:
En Retail nøgle passer til en Retail version.
En OEM nøgle passer til en OEM version.
En Volume Licens nøgle passer til en Volume Licens version.

Normalt kan man ikke bytte rundt på nøglerne til de forskellige versioner!!
Avatar billede ravnemor Juniormester
06. oktober 2006 - 23:19 #25
treatmenice 06/10-2006 21:13:49

Jeg HAR fået det til at virke nu ;-)

Jeg er vist heller ikke nørd nok til at vide hvad jeg skal stille op med den dll fil.

Jer der gerne vil have point må lægge et svar, så skal jeg prøve at fordele dem fair.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. oktober 2006 - 23:45 #26
jeg var nysgerrig nok, til at søge den DLL på Google, og der blev helt
åbent tilbudt version 1.5.0708.0, og der blev heller ikke lagt skjul på,
hvad den skal bruges til. Såeh, lovlig at hendte, det er den bestemt ikke.
Derfor lægger jeg heller ikke noget link.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. oktober 2006 - 15:41 #27
Du skal nok bede nogen -ikke mig - om at lægge et svar, så du kan få lukket:)
Avatar billede ravnemor Juniormester
09. oktober 2006 - 18:05 #28
john_stigers.....

Læg et svar, din respons 05/10-2006 23:33:11 lærte jeg mest af :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2006 - 19:01 #29
du lærte vel mest om at man kan rode med nøgler i win xp når det skal nævnes.
vidste du overhovedet noget om det. det kunne være du skulle bore lidt i det for det er der du lærer mest.
jeg er lige glad med at få en masse point fordi jeg ved at de fleste falder fra når de er kommet på hitlisten

m.v.h
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. oktober 2006 - 20:11 #30
ok - godt du kunne bruge det :)