Avatar billede lbaad Nybegynder
05. oktober 2006 - 12:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ny oracle installation på eksisterende database

Hejsa

Jeg har resintalleret min server, og dermed formateret c-drevet. Min Oracle installation lå på d drevet, sammen med alle datafiler og controlfiler.

Jeg har oprettet en service med oradim:
oradim -new -sid dw -startmode m -pfile d:\oracle\ora92\database\INITdw.ORA

det går også fint nok, men når jeg forsøger at logge ind, så får jeg:
SQL> conn sys/syscbb03@dw as sysdba
ERROR:
ORA-01017: invalid username/password; logon denied

Jeg er helt sikker på, at passwordet er rigtigt.
Jeg har lige oprettet en passwordfil

Hvis jeg forsøger at logge ind med en bruger som har DBA rettigheder får jeg følgende fejl:
SQL> conn dw/dw@dw
ERROR:
ORA-01034: ORACLE not available
ORA-27101: shared memory realm does not exist

Jeg har installeret softwaren på samme distination, omdøbt det nye oracle_home og brugt det gamle.

Jeg har ikke patchet softwaren op til 9.2.0.4 som databasen kører.
Jeg går ud fra, at jeg godt kan bruge det gamle softwaretræ, bare det hedder det samme.

Håber i kan hjælpe.
Mvh
Lars
Avatar billede lbaad Nybegynder
05. oktober 2006 - 14:13 #1
Nu har jeg fået databasen op i mount, men jeg kan ikke få den yderligere op, da jeg ikke har mine redolog filer.
Jeg har oprettet 2 af de 3 redolog grupper, men jeg kan ikke oprette redolog gruppe 1, da den er current.
Er der nogen måde at komme uden om det på???
/Lars
Avatar billede lbaad Nybegynder
05. oktober 2006 - 14:44 #2
Er der nogen der ved, hvordan man sætte i init.ora filen, at der kun skal kigges efter 2 bestemte redo logs??

/Lars
Avatar billede lbaad Nybegynder
06. oktober 2006 - 09:16 #3
Jeg har selv fundet en artikel på metalink, som beskriver, hvordan jeg skal få basen op igen.
https://metalink.oracle.com/metalink/plsql/f?p=130:14:7746515837820572827::::p14_database_id,p14_docid,p14_show_header,p14_show_help,p14_black_frame,p14_font:NOT,117481.1,1,1,1,helvetica

I korte træk, skal jeg starte basen i mount
recover database until cancel
alter database open resetlogs

Lave en backup af basen når den er oppe..

/Lars