Avatar billede evildoctor Praktikant
04. oktober 2006 - 17:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvidevarer i Tyskland

Hej.
Nogen der kender til butikker i det nordlige tyskland (helst max 100 km syd for grænsen) der handler med billige hvidevarer???
Er igang med at bygge hus, og har en liste over en komplet "besætning" af hvidevarer vi skal bruge. Har fundet armaturer billigt i Tyskland, og det kunne jo være her også...
c,")
Avatar billede a1a1 Novice
04. oktober 2006 - 17:30 #1
der er fleggaard, ved ikke om det er super billigt, men billigere end i dk..
http://www.dandiscount.dk/Default.aspx?ID=504
Avatar billede erha Nybegynder
04. oktober 2006 - 17:48 #2
Hej evildoctor,

da vi renoverede hus sidste forår fandt vi ud af hvad vi ville have (mærke og model). Stedet hvor vi fik rådgivningen (vores lokale "Hvidevare centeret" i Vejle) endte op med at få ordren. Da der var tale om komplet indkøb til hele huset kunne de lave en "bygge ordre" - cirka 50% under listeprisen alt i alt!

Der kunne Fleggaard for eksempel ikke være med heller ikke syd for grænsen! Men vil du gerne købe ind i Tyskland kan du prøve på guenstiger.de eller idealo.de (m.fl.) - det er prissøgemaskiner hvor du finder priser.

Men mit råd er klart at lave en liste og så ring/email/fax den rundt og få tilbud!

Ved at købe det i DK undgår du bøvl i tilfælde af reklamationer.

vh, Erik
Avatar billede evildoctor Praktikant
04. oktober 2006 - 21:18 #3
Problemet er med "listepriser" at de jo er ganske høje, og derfor har de gængse forretninger masser af råderum til at give en klækkelig rabat og stadig tjene helt godt.
Min liste over hvidevarer indeholder 5 emner der er relativt specielle. De fleste online-butikker ligge mere eller mindre i prislejet 32-35000 kr.
Mine armaturer ligger på online-butikker omkring 18000 kr, og dem har jeg fundet tyskland til omkring 14000.
Snakker vi samme procentuelle besparelse på hvidevarerne, vil det være et ganske godt beløb :)

Tjekker lige de der pris-søgemaskiner ud, og det kunne da være jeg også lige skulle snakke med dem i Vejle, hva' :)
Avatar billede dyrbye Praktikant
05. oktober 2006 - 10:23 #4
Har du prøvet

http://www.peterspris.dk/

Jeg har ganske gode erfaringer med butikker der er med i guenstiger og idealo.
Avatar billede erha Nybegynder
05. oktober 2006 - 11:12 #5
Hej evildoctor,

har du forsøgt i en rigtig forretning? Jeg spurgte også priser hos online forretninger og de kunne -slet- ikke være med.

vh, Erik
Avatar billede evildoctor Praktikant
30. november 2006 - 09:34 #6
Lukker. Fandt ikke noget billigere end alm online butikker i DK
Avatar billede mogensjensen1234 Nybegynder
13. november 2013 - 17:02 #7
ellers er der mange online butikker så som wupti eller punkt1 der levere gode priser på det.
Jeg købte mine hos http://www.de3bedste.dk/
Men der findes et hav i onlineverden som er meget prisstærke.
Avatar billede mogensjensen1234 Nybegynder
13. november 2013 - 17:02 #8
Sorry så ikke tråden var så gammel beklager.