Avatar billede ronnip Nybegynder
04. oktober 2006 - 15:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

overfører data fra pdf fil til excel

Hejsa

Jeg har fået en udskrift fra axapta i en pdf fil (det er på nogen omsætningstal på nogle forskellige varegrupper, med dækningsbidrag osv.) Den ville jeg meget gerne kopiere over i excel. Men når jeg gør dette, får jeg ingen opdeling i "ruder" som er til at arbejde med.

Håber der er en form for sortering eller andet, som der gør det lettere at arbejde med.
Avatar billede falster Ekspert
05. oktober 2006 - 14:19 #1
Hvis du kun har Adobe Reader, kan du prøve dette - lidt kringlede:

Markér tabellerne/data i pdf'en og kopiér dem ind i en tom txt-fil, f.eks. i notesblok.

Søg og erstat alle mellemrum med ; (semikolon). Gem filen som filnavn.csv.

Prøv at åbne den i Excel.
Avatar billede ronnip Nybegynder
05. oktober 2006 - 19:24 #2
Det virker, men lidt surt med ca. 5000 semikoloner :D Men tak..Kunne dog være dejligt med en lettere løsning. :O)
Avatar billede falster Ekspert
06. oktober 2006 - 09:32 #3
Det er muligvis lettere, hvis man har Adobe Acrobat - altså købeprogrammet. Det kan gemme en pdf i et utal af formater. Men det afhænger selvfølgelig af strukturen i filen.
Avatar billede splokit Nybegynder
18. oktober 2006 - 12:31 #4
Hvis du vil bruge et program kan du bruge dette
http://www.cogniview.com/pdf2xl