Avatar billede danv Nybegynder
03. oktober 2006 - 21:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Virus/spyware?

Hey.
Hvis jeg fx sidder med et vindue fremme, så mister vinduet pludselig fokus.
Altså titelbaren går fra at være blå(aktiv) til grå(inaktiv), hvis man altså ikke har rodet med farverne.
Så skal jeg først til at trykke på vinduet, for at kunne skrive videre, hvis jeg er i gang med det.
Den gør det i intervaller af nogle sekunder. Nogengange er det efter 5-10 sekunder.

Er det en virus der gør sådan, eller er der noget der er gået forbi mine øre?
Jeg kører XP SP2 med alle sikkerhedsopdateringer.
Avatar billede newts Nybegynder
04. oktober 2006 - 09:18 #1
Du har nok en defekt mus.
Prøv at lade musen pege inde i vinduet, og læg så musen på hoved og vent.
Hvis det stadig kommer, er det måske musen der er sat forkert op. ellers er det
virus eller et defekt bundkort.
prøv evt en "free" antivirus, som kan hentes på:
http://free.grisoft.com/doc/5390/lng/us/tpl/v5#avg-free
Den er ret så efektiv og opdatere selv hver dag.
Venlig hilsen Niels Erik Winther
Avatar billede danv Nybegynder
04. oktober 2006 - 15:12 #2
Musen er ikke problemet og antivirusen finder heller intet.
Så kan desværre ikke give dig point.

Jeg formaterer bare min bærbar en dag jeg får tid.
Avatar billede danv Nybegynder
21. oktober 2006 - 13:07 #3
Fik formateret skidtet men kom frem til at hvis jeg lukkede enten generic.exe eller epmworker.exe i task manageren stoppede det. Tror dog det skyldtes generic.exe.