Avatar billede sonderup Nybegynder
03. oktober 2006 - 13:10 Der er 14 kommentarer

USB trådløst findes det.

Med fare for at blive overfaldet...... men har søgt her på sitet, men fandt ikke rigtigt lige svaret.

Jeg vil gerne undgå et 10 meter langt usb2 kabel mellem min laptop med trådløst wifi og batteri til 6 timers brug fordi jeg skal have adgang til eksterne harddrives..... og tilslutning til mit anlæg for lyd. Findes der eller finder ikke en USB trådløs.....
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. oktober 2006 - 13:18 #1
hvad er det præcis du skal bruge for det lyder meget rodet det du har skrevet ?
Avatar billede sonderup Nybegynder
03. oktober 2006 - 13:24 #2
Meget simpelt.......  USB porte kan drive mange forskellige typer enheder. Lyd f.eks. eller externe HD'er......... eller en mus eller et ext. keyboard, printer og jeg kan blive ved. Jeg leder efter om det er muligt at forbinde en laptop via en trådløs usb dims med en modtager/sender så jeg undgår kablet mellem laptop ala wifi forbindelser til lan/wan...
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. oktober 2006 - 13:30 #3
jeg ved skam udemærket at USB kan bruges til mange ting, men prøv lige og læs hvad du skriver, det er ret sort...

citat: så jeg undgår kablet mellem laptop ala wifi forbindelser

undgår kablet mellem bærbar og hvad ?
Avatar billede sonderup Nybegynder
03. oktober 2006 - 13:41 #4
undskyld

lidt sort humor er vel på plads en gang imellem :-)

mellem diverse enhed og min laptop.... ala wifi...... før brugte man et kabel nu har man wifi.....
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. oktober 2006 - 13:46 #5
ja men er det trådløst netværk, trådløs lyd, eller hvad i alverden er det du vil have til at være trådløst, det er umuligt at hjælpe hvis man ikke ved hvad du vil have hjælp til ?
Avatar billede sonderup Nybegynder
03. oktober 2006 - 14:22 #6
ÅHHHHHH

hjælp hvordan skal jeg så formulerer mig........ WIFI port - trådlås netforbindelse mellem pc/laptop og en router........ data frem og tilbage.......... uanset om det er voice eller video'er... nuller og et taller.....

USB trådløst - det samme uanset hvilken enhed der er i den anden ende. USB port kabel og enhed. Farvel til kablet på samme måde som farvel til lankablet (WIFI)....

Har jeg nu gjort mig forståelig.
Avatar billede t-bee Novice
03. oktober 2006 - 14:41 #7
Det findes utvivlsomt, denne her skulle vist kunne klare både USB, lyd og netværk routet over trådløst net.
http://www.apple.com/airportexpress/
Avatar billede sonderup Nybegynder
03. oktober 2006 - 14:47 #8
Tak for dit svar.... men som jeg tolker teksten...så er den god nok med lyden og en printer og wifi i en og samme enhed, men IKKE en harddisk f.eks.

Hjælp findes en sådan løsning slet ikke.
Avatar billede oz3tl Nybegynder
03. oktober 2006 - 16:43 #9
Hvorfor harddisken den kan da fåes så den bare skal kobles til netværket dog med en kabel og vupti så er den connected.

M.V.H.
TLV
Avatar billede sonderup Nybegynder
03. oktober 2006 - 16:54 #10
Har jeg overset noget.... Kan man det. Fedt..... Har du et link.... til en sådan dims. Som jeg formoder i virkemåde er som en printerserver.....
Avatar billede t-bee Novice
03. oktober 2006 - 17:08 #11
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=420577
Det er bare et eksempel, jeg har set dem billigere, prøv evt. Zitech
Avatar billede sonderup Nybegynder
03. oktober 2006 - 17:59 #12
Tja når man ved man skal lede efter.... så er det nemt....:-) Tusind tak t-bee

http://www.linksys.com/servlet/Satellite?childpagename=US%2FLayout&packedargs=c%3DL_Product_C2%26cid%3D1118334819312&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

Så sætter man lige sine ext hd'er til. Og vupti så de på lan netter (wifi) og sågar også på internettet hvis man ønsker det.

Lyden klare apple via wifi. Goodbye trådløst usb....
Avatar billede oz3tl Nybegynder
03. oktober 2006 - 21:12 #13
For eksempel sådan en som den her har selv 4 stk. og det virker ganske fortrinligt http://www.vipower.com.tw/P_LANDISK.php?model_no=VPA-3528Net .

M.V.H.
TLV
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:37 #14
brug for mere hjælp ?