Avatar billede cybermouse Nybegynder
02. oktober 2006 - 08:58 Der er 1 løsning

bedst med enkelt accesspoint med stor antenne eller flere små?

Jeg skal opsætte et trådløst netværk over et område på ca. 1km^2 det meste af området er skov område, derudover er der 3 bygninger på henholdsvist 1000m^2 700m^2 og 400m^2. Som minimum skal der være dækning inden i bygningerne og i nærområdet omkring dem (i radius 20 m omkring). De 3 bygninger er placeret med ca. 50 m mellemrum, hvordan dækker jeg bedst hele området? jeg forestiller mig noget i retning af et accesspoint monteret uden for med en antenne og antenne forstærker monteret helt oppe ved antennen også 2 accesspoint i hver ende af hver bygning. Vil det være en fornuftig opsætning? eller er det overkill? hvordan med kanalerne på accesspoint'ne skal de helst være på hver sin kanal eller ligge på den samme?
Avatar billede cybermouse Nybegynder
12. november 2006 - 14:41 #1
lukket uden svar