Avatar billede kinginkvong Nybegynder
30. september 2006 - 18:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Simulerings program af elektriske kredsløb.

Jeg mangler en simpelt simulerings program af elektriske kredsløb.

Jeg er lige startet på en uddannelse hvor vi vil lære at analysere og designe kredsløbne.

Da jeg ingen erfaring har med elektronik skal bruge programmet til at checke om jeg har forstået teorien korrekt, og se om har regnet øvelses opgave rigtigt.
Foreløbig har jeg kun et behov, for at kunne anvende modstande, spændingsforsyninger, strømgeneratorer og operationsforstærkere.

Hvis nogen af jer kender så dan et program og ved hvor det kan skaffes så er jeg interesseret, det må kerne være en begrænset version.

The king in Kvong
Avatar billede oz3tl Nybegynder
01. oktober 2006 - 04:25 #1
En version hvoder ikke kan gemmes eller skrives ud fra er den ok eller kræver du mere af programmet.

M.V.H.
TLV
Avatar billede kinginkvong Nybegynder
01. oktober 2006 - 11:57 #2
Det vil være helt okay...

Jeg skal som sagt kun anvende den til, at checke mine resultater er korrekte og om jeg derfor har forstået teorien korrekt:-)
Avatar billede oz3tl Nybegynder
01. oktober 2006 - 17:50 #3
Jeg finder lige linket og lægger det her.

M.V.H.
TLV
Avatar billede kinginkvong Nybegynder
01. oktober 2006 - 17:53 #4
ja tak, det lyder godt.
Avatar billede oz3tl Nybegynder
01. oktober 2006 - 18:00 #5
Avatar billede oz3tl Nybegynder
01. oktober 2006 - 18:01 #6
Skulle have været et svar.

M.V.H.
TLV
Avatar billede kinginkvong Nybegynder
02. oktober 2006 - 07:59 #7
Jeg har prøvet de forskellige programmer og jeg har ikke fundet en der kunne simulere et kredsløb, idet det ikke har været med i demoen.
Avatar billede oz3tl Nybegynder
02. oktober 2006 - 13:54 #8
Har du prøvet det nederste link også da den kan klare både analog og digital.

M.V.H.
TLV
Avatar billede m_soender Nybegynder
02. oktober 2006 - 13:56 #9
Du kunne også prøve at kigge på OrCad. Det kan godt være lidt svært at sætte sig ind i, men der er nogle gode guides til det i pakken. En demo version kan hentes her http://www.cadence.com/products/si_pk_bd/downloads/orcad_demo/index.aspx
Avatar billede oz3tl Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:17 #10
Avatar billede kinginkvong Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:25 #11
Ja, det kender jeg godt kunne faktisk bare ikke lige huske det præcise navn.

Jeg takker for alle de konkrete svar, og så viste det sig oven i købet at et af programmerne er bredt anvendt på den uddannelse jeg er startet på.

Jeg takker for din hjælp.
Avatar billede oz3tl Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:38 #12
Bare i orden, takker for point, hvad var det for et du ikke kunne huske navnet på og som viste sig at være det mest udbredte.

M.V.H.
TLV
Avatar billede kinginkvong Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:45 #13
Jeg har for 2 år siden haft multisim liggende på en af mine pc'er, og det var det program jeg ikke kunne huske navnet på.

Jeg ved at PSpice er anvendt af mange på SDU i Odense, hvor jeg netop er startet her i sommers.
Avatar billede oz3tl Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:54 #14
Det er det program de fleste inginører bruger da de kan få en gratis udgave.

M.V.H.
TLV