Avatar billede hanne_e Nybegynder
29. september 2006 - 02:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hjælp til positionering

hej eksperter
Kan man på nogen måde bruge Position: absolute; når man kun har den ene akse at forholde sig til - altså kun bruge bottom: 10px; og så ikke noget med left eller right?

Jeg synes ikke jeg kan få det til at spille. Problemet er at boksen skal stå præcis i midten. Hvis ikke den skulle være der i bunden kunne jeg have brugt fx margin: 10px auto;

Ellers skal jeg vel til at regne pixel i forhold til så og så stor en skærmopløsning - eller hvad?

Håber nogen kan opklare det for mig ;-)
Avatar billede hanne_e Nybegynder
29. september 2006 - 14:20 #1
Nogen forslag?
Avatar billede hanne_e Nybegynder
30. september 2006 - 01:19 #2
Nå, jeg fandt selv på en løsning - den kommer her, hvis andre skulle være interesserede...

Jeg lavede en absolut positioneret div 10px fra bunden i hele sidens bredde - altså bottom: 10px og left: 0;

Inde i den lavede jeg så en der var 700px bred og som havde margin: 0 auto;

Så spillede det heldigvis!
Avatar billede hanne_e Nybegynder
30. september 2006 - 01:20 #3
så jeg svarer selv...