Avatar billede h_rt Nybegynder
17. maj 2001 - 12:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ny ip add på en nt 4.0 ws

hvordan gi\'r man en ny ip add på en nt 4,0 ws,der er lagt ny ip add på ws som ikke passer til netværket. det betyder at man ikke kan logge på computeren hverken med administrator konto/bruger konto (pc\'en har fast ip add ikke dhcp)kan det gøres med en dos boot disk , netkortet er 3com 905b.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
17. maj 2001 - 12:54 #1
du skal logge ind som lokalt administrator ...
ikke på netværket ...
Når du har gjort dette kan du på den måde få ændret IP\'en ... men jeg tvivler på at det er det, så skal det være fordi den konflikter med en anden ... så er det bare at slukke den anden så kan du logge på fra denne computer ... et problem kan være dcrivere til netkortet ...

Men log på lokalt så kan du ændre IP\'en !!
Avatar billede ellebaek Nybegynder
17. maj 2001 - 12:55 #2
du kan finde ud af hvilken computer den anden er ved at gå i MSdosprompt og skrive ...
nbtstat -a aktuelip ...
så får du computernavnet ...
Avatar billede burningice Nybegynder
17. maj 2001 - 12:59 #3
du skal logge lokalt på maskinen og så ændre ip adressen via egenskaber for netværk>protokoller>tcp/ip

Det hvor man kan vælge hvilket domain du vil logge på skal du sørge for at der står navnet på den computer du står ved!!
Avatar billede burningice Nybegynder
17. maj 2001 - 13:00 #4
hmmm.... too late... :(
Avatar billede ellebaek Nybegynder
17. maj 2001 - 13:04 #5
*S*

hvis du har glemt dit lokaleadministrator kodeord kan du hente en bootdisk til dette på siden:
http://www.tweakfiles.com/bios/bios.html
Avatar billede h_rt Nybegynder
17. maj 2001 - 13:25 #6
jeg kan ikke logge på med lokal bruger/adm konto
Avatar billede burningice Nybegynder
17. maj 2001 - 13:37 #7
hvis du ikke kan logge på lokalt ligger problemet et andet sted og ikke i din ipkonfig
Avatar billede burningice Nybegynder
17. maj 2001 - 13:39 #8
men det er altså ikke nok at bare at skrive en lokal bruger... du skal også logge på LOKALT...
Avatar billede aspii Nybegynder
17. maj 2001 - 16:21 #9
Med andre ord:
På din WS skriver du \"Administrator\" som login-navn og kode. Hvis ikke du kan komme på netværket kan du altid logge på Serveren lokalt på dén måde. Hvis ikke du kan komme på på den måde, så kobel WS\'en af nettet ved at hive net-stikket ud. Virker dét heller ikke, er det fordi du ikke kan huske kode.
Avatar billede h_rt Nybegynder
18. maj 2001 - 14:22 #10
Løsningen var: ta\' net stikket fra pc\'en logge på
som bruger lokal derved logger den på med cache
og man har adgang til computeren tak for alle som deltog, point 200 til aspii
Avatar billede h_rt Nybegynder
18. maj 2001 - 14:31 #11
Hej aspii da du ikke står i point fordelings listen har jeg lidt svært ved at sende dig dine
point -kan kun sende til ellebaek,cyber,hrt--
Avatar billede burningice Nybegynder
18. maj 2001 - 14:55 #12
det er nok fordi at aspii aldrig har svaret, men kun kommenteret.
Avatar billede aspii Nybegynder
18. maj 2001 - 14:58 #13
Her er mit svar ;o)
Og undskyld fejlen..! :o)
Glæder mig at du bruge mit \"svar\".