Avatar billede spookym Nybegynder
27. september 2006 - 22:00 Der er 5 kommentarer

Send As fuktionen virker kun med Administrator konto

Hej Alle sammen.

Jeg sider her og prøver at få "send As" til at virke.
Jeg vil gerne have at user A kan læse user B, mail og skriver tilbage med user B navn.
På user B har jeg under Security valgt ADD, og valgt user A med send as rettigheder, det burde så virke men det gør det ikke. Jeg har endda genstartet Information store for at se om det hjalp. Det underlig er så, at min Administrator konto kan det sagten lade sig gøre.
Har i en ide?
Avatar billede karser Nybegynder
27. september 2006 - 22:09 #1
Under fanen "Exchange Properties" eller noget i den dur
(I Active Directory Users & Computers på din Exchange Server)
skal du sætte brugeren ind under "Give Permissions to send on behalf of to:".

Så burde det virke!

Mht. til at læse mail fra en anden bruger, skal dette ske som du selv beskriver. Men dog ikke send as, men "Read permissions" skal han bl.a. have. Husker ikke hvilke rettigheder det præcist kræver, for at få det til at virke! Prøv dig frem!
Avatar billede spookym Nybegynder
27. september 2006 - 22:22 #2
Det har jeg prøvet, men det virker heller ikke.
Jeg skal bruge send as, så min bruger "for lov til" at sende for en anden bruger. Det er det de rikke virker, kun med administratoren.
Avatar billede karser Nybegynder
27. september 2006 - 23:19 #3
Der kan gå op til 30 - 45 minutter fra du sætter indstillingen, og til det virker! Har du været tålmodig nok?? ;o)
Avatar billede spookym Nybegynder
27. september 2006 - 23:22 #4
ja, for jeg har genstartet Information Store.
Men hvorfor er det kun med Administrator som virker ?
Kender du noget til AdminSDholder?
Avatar billede karser Nybegynder
28. september 2006 - 14:29 #5
Ja, jeg kender godt AdminSDholder!

Men det hjælper ikke at genstarte IS. Du skal vente... Eller også genstarte serveren. Informationer om rettigheder på de enkelte brugere ligger ikke i IS. Det ligger i AD.

Mht. AdminSDholder...? Hvad er der med den?