Avatar billede nissetec Nybegynder
27. september 2006 - 21:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SMC router "står af" ved belastning

Hej.

Jeg var tirsdag ude i ComputerCity og købte en trådløst router, da min Belkin stod af. Valget faldt på en SMC Barricade G Wireless Broadband Router (SMCWBR14-G2).

Jeg kom hjem og satte den til, men konstaterede hurtigt, at download af store filer får den til at afbryde forbindelsen. Så kan jeg ikke komme på nettet, få fat i web-interface't eller release/forny ip. Efter et par minutter broadcaster den heller ikke det trådløse netværk.

Så onsdag røg jeg jo lige ud og byttede den til en identisk router (I pakken var der en medfølgende usb adapter, som var "free", men routeren var altså 100 kroner dyrere (hmmm)). Men det er samme model, jeg har fået fat i.

Men problemet er der stadig. Dog ikke så voldsomt, men et par gange i løbet af dagen.

Kender nogen det problem? Jeg har fundet nogle normænd som har skrevet det på en norsk side. Men problemet er vel også i Danmark?

Den er opsat med DHCP (lease: forever)
Wireless SSID bliver ikke broadcastet (har også prøvet det modsatte)
11 b/g mixed mode (har også prøvet kun b eller kun g)
Wi-fi kanal: Auto
Extended Range til (har også prøvet fra)
Encryption er WEP 64-bit hex static

Udbyderen er Fascom (bolignet). Der er ingen problemer hvis jeg plugger pc'en direkte i stikket på væggen. Så det er altså routeren der skaber problemet.

Skal jeg virkelig i CC igen og bytte til en D-Link?

Håber en af jer har løsningEN :)
Avatar billede zoone Nybegynder
28. september 2006 - 10:17 #1
Personligt ville jeg vælge en mere kendt (og respekteret) producent end det valg du har truffet, bla. baseret på andres erfaringer med produktet. Med andre ord, væk med den router du har valgt, og ind med f.eks. et D-link produkt (DI-634M måske?)

Se f.eks.: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=172325 - han har ikke meget til overs for den router du har købt. Umiddelbart kan du prøve at se om du kan finde en opdatering til firmwaren på producentens hjemmeside, men jeg ved ikke om du kan forvente at det løser alle problemer med routeren. Personligt ville jeg nok kaste SMC'en i havet og købe mig noget der måske er et par hundrede kr dyrere, det sparer dig nemt for en masse ærgelser fremover :)

PS. Overvej også at læse reviews af de mulige routere du kan bytte til, før du træffer dit endelige valg. Selv to routere fra samme producent kan performe meget forskelligt.
Avatar billede nissetec Nybegynder
28. september 2006 - 18:21 #2
Arh hvor er det dog nederen, for at sige det på noget, der bare ligner dansk.

-> zoone: Tak for linket og rådet. SMC'en er smidt i havet og op har jeg fisket en D-Link. Det skulle jeg have gjort fra starten. Alene GUI'en er mere "lækker".

Smid lige et svar, for det var god hjælp :)
Avatar billede nissetec Nybegynder
08. november 2006 - 12:54 #3
zoone?

Hvis du er der, så giv lige melding.

Hvis ikke, lukker jeg spm.

Og D-linken kører stadig upåklageligt :)
Avatar billede zoone Nybegynder
08. november 2006 - 13:11 #4
Dejligt at høre du kom på rette spor... Der er næsten ikke noget mere belastende end en router på afveje :)