Avatar billede ruch Nybegynder
27. september 2006 - 17:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Musik på webhotel

Det er lovligt at ligge en hel masse musik ind på sit webhotel sådan så folk kan høre det, ikke ??

Har også gjort sådan så folk ikke downloader musikken

Det er bare nogle som har sagt til mig at det ikke er lovligt at ligge en hel masse musik ind på nettet, men er ikke helt sikker..
Avatar billede fixxxer Nybegynder
27. september 2006 - 18:00 #1
Det afhænger saksusmer om det musik du ligger ud er ophavsrettigt materiale !-)

Hvis det "værk" du stiller til rådighed er dit eget, så kan du gøre lige med det hvad du vil.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
27. september 2006 - 18:01 #2
Det skulle vist have været "ophavsrettigt beskyttede materiale".
Avatar billede mortenbock Nybegynder
27. september 2006 - 18:20 #3
Som fixxxer siger, så afhænger det fuldstændigt af om det er dit eget musik.

Du må gerne hvis:
Det er musik du selv har lavet.
(Hvis du er medlem af Koda så skal du indhente tilladelse)

Hvis du ikke selv har lavet musikken, så skal du betale afgift til Koda, og så skal det (som du selv er inde på) ikke være muligt at hente musikken, men kun lytte til den.
Avatar billede mortenbock Nybegynder
27. september 2006 - 18:23 #4
I øvrigt, så kan du formentligt godt finde noget musik som du gerne må bruge uden at betale afgifter. Så skal du søge efter musik der er udgivet under Creative Commons licens. Der er forskellige grader af Creative Commons. Læs mere her: http://creativecommons.org/audio/
Avatar billede ruch Nybegynder
27. september 2006 - 19:36 #5
undskyld at jeg først svarer nu, min computer gik ned :(

men den musik jeg vil ligge ud har jeg ikke selv lavet