Avatar billede tholeth Nybegynder
27. september 2006 - 13:31 Der er 19 kommentarer

Codec problem

Hej, jeg har et problem når jeg ser visse videofiler på min pc. Der lader til at mangle et Codec, da der viser sig en grøn streg(eller to) tværs igennem billedet hele filmen igennem..
er der nogen der har samme problem? og en løsning?
jeg har installeret K-lite Codec Pack Full (nyeste),, men jeg vil vide hvad det præcist er jeg mangler for at kunne se disse videofiler.. hvilket codec jeg skal bruge

mange tak hilsen Thomas :)
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
27. september 2006 - 13:53 #1
Tror du ikke bare at det er en fejl ved filmen eller udpakningen?
Hvis man har det der kan spille filmen spiller den og hvis ikke viser den overhovedet ikke noget...
Avatar billede tholeth Nybegynder
27. september 2006 - 13:59 #2
Nej du tager fejl, den viser skam filmen, og jeg ved at den ikke skal se sådan ud, så det har ikke noget med filen eller udpakningen at gøre.. Den viser bare en grøn streg tværs over, den gør det ved en del film.. mangler bare at vide hvorfor og hvordan jeg får det væk.. :)
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
27. september 2006 - 14:09 #3
Prøv at køre den igennem GSpot og se hvilket codec det er, og skriv det her.. :)
Avatar billede tholeth Nybegynder
27. september 2006 - 14:19 #4
Codec : DX50/XVID
Name: DivX 5.0
Stat: Codec(s) are Installed

hjælper det? ,, det passer jo bare ikke med det der står, for der er jo stadig noget der mangler.. åbentbart..
Avatar billede jokkejensen Novice
27. september 2006 - 14:19 #5
Jeg har tidligere set en grøn streg over filmen, i windows media player, ved forsøg på at bruge undertekster ? - er filmen med eller uden undertekster (sub, srt etc), og hvilken afspiller bruger du ?
Avatar billede jokkejensen Novice
27. september 2006 - 14:20 #6
codecene er fine.. ellers ingen film/lyd !!
Avatar billede tholeth Nybegynder
27. september 2006 - 14:22 #7
jeg bruger WMP , og har undertekster på..
der er film og lyd helt fint.. men jo den der streg,, men har det noget med underteksterne at gøre??,,
Avatar billede tholeth Nybegynder
27. september 2006 - 14:24 #8
Jeg har fundet ud af at det skyldes underteksterne, men hvis jeg ønsker underteksten med, uden grøn streg, hvad er det så jeg mangler af codec e.l. ? :)
Avatar billede jokkejensen Novice
27. september 2006 - 14:26 #9
det er WMP der bugger..

Jeg kan kun anbefale dig at benytte en anden afspiller..

ex vlc eller en gammel BSplayer hvor der ikke er bundle adware med :)

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
27. september 2006 - 14:26 #10
og et svar !
Avatar billede tholeth Nybegynder
27. september 2006 - 14:35 #11
jeg vil have en løsning så jeg kan spille det i WMP eller WMP CLassic, da jeg ved jeg tidligere har kunnet afspille dem der, ved anden opsætning etc.
Avatar billede jokkejensen Novice
27. september 2006 - 14:46 #12
okay - jeg har ikke lige hørt om en løsning - andet end at løsrive sig fra wmp :)

Har du prøvet WMP 11 ?

/JJ
Avatar billede tholeth Nybegynder
27. september 2006 - 15:00 #13
nej dog ikke,, men nu er billedet helt fucked efter jeg rodede lidt med Vobsub,, hmm.. hader at det skal være så besværligt at få det til at virke..
Avatar billede jokkejensen Novice
27. september 2006 - 16:07 #14
ex bsplayer er så meget bedre end wmp til undertekst mm, ex kan du sætte hastigheden på afspilningen af dem, synke dem osv...

Kan ikke se hvorfor du bruger WMP til film. (bruger den selv kun til musik)
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2006 - 16:44 #15
Avatar billede tholeth Nybegynder
27. september 2006 - 17:31 #16
nu ska i høre guys :) ,, prøvede VLC, det virkede også ok, dvs. at der ikke var nogen grøn linie, men tilgændgæld kunne den ikke vise alle linierne i underteksten, det synes jeg var lidt sært, dvs. den sprang mange af replikkerne over..
Hmm tænkte jeg, så afinstallerede jeg alle de codecs jeg havde, og installerede K-Lite forfra + VSfilter2.37 , det gjorde så at jeg nu godt kunne spille det i WMP uden den grønne linie,,
noget andet jeg så opdagede var at hvis replikkerne i filmen gik for hurtigt, dvs. underteksten ikke ku nå at skifte ordentligt, lagde den bare teksten ovenover den forrige tekst.. det ser lidt dårligt ud :S ,, men nogen der har en ide til hvorfor den gør det så? og om hvad man så kan gøre ved det hvis det var..
mange tak for forslagene guys, kan man få BS uden ADS ??

mvh Thomas
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
28. september 2006 - 08:17 #17
Du kan også prøve at installere Ace Mega Codecs Pack..? :)
Avatar billede tholeth Nybegynder
28. september 2006 - 16:24 #18
hehe, tror ikke jeg tør rode med de codecs mere, nu hvor det virker endeligt :P ,, men det da rart at vide og finde ud af hvad det er der går galt i sådanne situationer,, jeg ved ikke rigtig hvem der ska ha point for det her hjælp.. syns måske godt hvis der er en der ku forklare lidt om det her emne som vidste noget om det at det så var passende ?!? anyone? :)
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:20 #19
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)