Avatar billede edwardspitz Nybegynder
26. september 2006 - 21:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Delegering, DNS, forvirring..

Hej

Jeg vil gerne flytte alle mine hjemmesider så de hostes på det samme webhotel fra Railsplayground. Det drejer sig om tre dk-domæner, hvoraf det første er købt gennem Danhost, det andet er købt gennem one.com (tidl. b-one) og et tredje som endnu er købt.

Mit problem er at jeg ikke ved hvor jeg skal starte og begynde. Skal jeg f.eks. starte med at opsige mit abonnement hos b-one eller tager Railsplayground sig af det hele når jeg angiver mit gamle domæne i oprettelsesformularen (https://secure.railsplayground.net/order)? Hvordan får jeg de øvrige domæner kædet sammen med Railsplayground hotellet?

Årsagen til at jeg ønsker at skifte til Railsplayground bl.a. at de har SVN, hvilket nærmest er umuligt at opdrive hos danske udbydere af webhoteller. Hvis der er andre som har erfaringer med Railsplayground vil jeg også gerne høre om dem.
Avatar billede cpufan Juniormester
26. september 2006 - 21:49 #1
start med at flytte (redelegere) domænerne, ved at bestille dette ved den nye host.
så tager de hånd om at flytte domænerne.

filerne skal du selv gemme ned på din hd, og sidenhen uploade til det hotel.

når det nye sted er kørende, kan du opsige de gamle hoteller,
dette skal du altid selv gøre.
Avatar billede edwardspitz Nybegynder
26. september 2006 - 22:16 #2
Jeg kan kun angive et domæne på https://secure.railsplayground.net/order så hvad gør jeg med de andre? Det kan måske ordnes vha. Railsplaygrounds kontrolpanel?

Ved du/i/nogen hvor lang tid det vil tage cirka? Snakker vi timer, dage, uger...?
Avatar billede iss Novice
26. september 2006 - 23:18 #3
Husk at deres DNS servere SKAL være godkendte hos DKh!
Avatar billede edwardspitz Nybegynder
26. september 2006 - 23:46 #4
De skriver at man får tilsendt nameserver-oplysninger når man har tilmeldt sig. Det sstår her: http://wiki.railsplayground.com/railsplayground/show/Domains+%26+DNS

Jeg fandt et indlæg i deres forum hvor nameserveren ns4.hostingplayground.com blev nævnt. Ved opslag på dk-hostmaster var resultatet negativt. Det tyder ikke godt