Avatar billede looppen Nybegynder
26. september 2006 - 12:41 Der er 2 kommentarer

Backup med delete

Kan nogen fortælle mig hvordan man laver backup af en database og efterfølgende sletter det data man har backup'et; men KUN det er er lavet backup af
Avatar billede teepee Nybegynder
26. september 2006 - 12:59 #1
Du kunne jo smide tidstempler på alle dine data. Sidste backuptidspunkt (givet at den gik godt) vil være indikator for hvilke rækker der kan slettes. Hvis du sletter så meget i data, skal du nok bruge simple recovery på databasen, ellers får du bøvl med transaktionsloggen. Jeg ville nok foreslå at du laver en insert () select ... som udtrækker "gamle" rækker over i en anden tabel med samme struktur, og så bare sletter fra din "rigtige" tabel, hvis du er bekymret for størrelsen.
Avatar billede looppen Nybegynder
27. september 2006 - 12:14 #2
hmm, jeg havde håbet på at restore functionen kunne sættes til at gøre det.
men ikke nogen dårlig ide med en ekstra tabel