Avatar billede jingle_jim Juniormester
26. september 2006 - 11:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

lixtal og SEO

Jeg ville bare høre om der er nogen sammenhæng mellem lixtal og placering i søgemaskiner
Avatar billede goose Nybegynder
26. september 2006 - 12:17 #1
Det har jeg godt nok aldrig hørt hvis det skulle være tilfældet, mener lixtal afgør sværhedsgraden af teksten, men du kan jo altid lave nogle tests :o)

/Goose
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. september 2006 - 12:21 #2
Ikke som lix, men teksten har stor betydning.

To begreber har i denne sammenhæng særlig betydning og dette vil også have bæring på lix. Jeg tænker her på Stemming og Semantic

Prøv f.eks. at søge i google med ~inkjet (~ skal med) så vil du se at ordet epson høre semantisk sammen med inkjet. Når du skriver optimerede tekster, så sørg for at søgeordenes semantiske partnere også forekommer og dermed er med til at variere teksten

Stemming har med ordenes grundsatmme og betyder at søgeordene bør forekomme i mange gramatiske former. Igen er det med til ar variere teksten og dermed forhøje lix.

Et højt lix tal er ikke et mål i sig selv, men hvis du kan tænke semantik og stemming ind i teksten giver det helt sig selv