Avatar billede presch Nybegynder
24. september 2006 - 17:30 Der er 9 kommentarer

Nye skrifter til Publisher

Jeg har været så heldig at få en CD med professionelle skrifter. Nu er mit problem bare hvor skrifterne skal gemmes og hvordan. Det vil da ikke gøre noget hvis skrifterne kan benyttes i andre Officeprg. Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede old-faithful Praktikant
24. september 2006 - 17:39 #1
Mener du skrifttyper (altså TrueType eller TTF filer?). I givet fald skal skrifftyper lægges i mappen "Windows\Fonts" før de virker i alle programmer. Det kan ikke anbefales at lægge alle fonts ind hvis du har mange, da det kan gøre din computer langsommere.
Avatar billede hcma Novice
24. september 2006 - 17:47 #2
for at pensle det ud:
Kontrolpanel -> Skrifttyper -> Filer -> Importer  og importer så dem du vil have
Avatar billede presch Nybegynder
24. september 2006 - 18:45 #3
Jeg har fundet ud af så meget, at jeg nu er klar til at importere skrifterne, men hvorfor vil de markerede skrifter ikke føjes til listen over skrifter der skal installeres? Feltet er nedtonet.
Avatar billede old-faithful Praktikant
24. september 2006 - 18:57 #4
Har du prøvet blot at trække og slippe pågældende skrifttypefiler direkte? Det burde ikke være nødvendigt at importere.
Avatar billede hcma Novice
24. september 2006 - 19:24 #5
er du sikker på at de er til Windows og ikke til MAC ?
Avatar billede presch Nybegynder
24. september 2006 - 19:34 #6
det kan heller ikke lade sig gøre at trække skriften over i feltet. Feltet er ikke aktivt. Det eneste aktive der er i den dialogboks er placeringen af skriften - altså det drev hvor cd'en er lagt i
Avatar billede presch Nybegynder
24. september 2006 - 19:35 #7
Jeg fik fortalt at det skulle være skrifter til PC, men jeg kan da ikke garantere
Avatar billede old-faithful Praktikant
24. september 2006 - 19:45 #8
Jeg mente at trække skrifttype-filerne direkte over i Fonts mappen. Du skal ikke trække f.eks. mapper derhen, kun filer af typen TTF.

Har filerne ikoner der ligner to T'er (eller et "O" eller et "A")? Hvis ja, så træk disse filer over i mappen C:\Windows\Fonts (åben denne mappe ved at vælge "Start" -> "Kør...", skriv "C:\Windows\Fonts" og tryk dernæst på "OK").
Avatar billede old-faithful Praktikant
12. december 2006 - 18:11 #9
Der sker vist ikke mere her. Lukketid?