Avatar billede mgade Nybegynder
22. september 2006 - 13:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Webcast med Flash 8?

Er det muligt? Jeg har brugt PY-softs "Broadcaster", men synes dæleme ikke det er stabilt nok. Kan man bruge Flash i stedet? Og er der nogen scripts nogen steder man kan tage afsæt i?
Avatar billede _k Nybegynder
26. september 2006 - 11:47 #1
Hvordan definerer du "Webcast"? Hvad er det du vil have "kastet"? (for jo, med Flash Media Server eller Flex (2) Data Services kan du godt pushe ting og sager til flere samtidige klienter)
Avatar billede mgade Nybegynder
29. september 2006 - 09:05 #2
Det er gerne skulle ske (på en ny måde) er, at jeg har et web-cam tilsluttet en pc, som gerne skulle gå ud til alle der kan kalde en bestemt url (kodesprog for den kendsgerning, at siden er pasword-beskyttet :-)

Flash Media Server kan jeg godt finde på Macromedias hjemmeside - er der virkelig gratis? Jeg kan huske at de ville have en mejetærsker for den da jeg sidst kasserede den mulighed (af samme årsag).

Flex 2 Data Services er en betalingsservice ikke? I givet fald falder den på det, da jeg vil have min egen "vej" all the way.

Har du lavet noget af den slags?
Avatar billede mgade Nybegynder
29. september 2006 - 09:18 #3
Så lige at den koster 44 kilo. Der døde den vist. Lav et svar, så får du points!
Avatar billede _k Nybegynder
29. september 2006 - 09:28 #4
Flash Media Server er langtfra gratis, faktisk kan du købe adskillige brugte mejetærskere for det de vil have for den - i hvert fald hvis der skal kunne være mange samtidige brugere på. Det samme er gældende for Flex 2 Data Services, og her får prisen endda endnu et hak opad :/

Den gode nyhed er imidlertid at begge produkter kan fås i en developer edition, hvilket vil sige at du får hele serveren men at der bliver sat ret restriktive grænser for antal samtidige brugere, båndbredde og hvor mange samtidige applikationer serveren kan eksekvere. Men hvis du ikke regner med at sælge dig selv som en underlødig realtime underholdningsattraktion og ikke forventer at der kommer mere end 5 samtige brugere på ad gangen, så kan du sagtens nøjes med Media Server 2.

Den fattige mands alternativ hedder Red5. Det er en mediaserver under udvikling hvilket betyder at den endnu ikke er hverken brugervenlig eller driftsikker. Men det bliver den snart, og det glæder vi os til! ( http://www.osflash.org/red5 )

...og ja, jeg har godt nok ikke lavet præcis det du vil, men jeg har da leget lidt med videokonferencer, chats, karaokemaskiner, "tyverialarmer" og mange andre mærkværdigheder igennem Flash Media Server .... og det er faktisk slet ikke så slemt ;)
Avatar billede mgade Nybegynder
29. september 2006 - 10:12 #5
Det lyder herligt. Jeg vil observere den ting :-)

Min applikation er undervisning, og der er allerede en del flere end 5 på
:(
:)

Red 5 lyder smart!
Avatar billede _k Nybegynder
29. september 2006 - 11:24 #6
Hop endelig på Red5 vognen, der er rigeligt med plads :) Meld dig evt. til mailinglisten, der finder du god og hurtig hjælp!

..og så siger jeg tak for point.
Avatar billede mgade Nybegynder
29. september 2006 - 11:48 #7
Altså, det ser rimeligt checket ud!! Skal klart testes i løbet af weekenden. Tak for det link!
Avatar billede _k Nybegynder
29. september 2006 - 12:29 #8
Ja, det er klart det mest aktive og progressive Open Source projekt jeg har stukket næsen i. Har mødt en af bagmændende og man kan da også roligt sige at de brænder for det - samtidig med at de lader til at have mere end almindelig tjek på tingene. Så jeg har stor tiltro til at serveren nok skal blive både stabil og forholdsvis let tilgængelig - og på sigt et rigtigt alternativ til Flash Media Server...