Avatar billede king_frusty Nybegynder
21. september 2006 - 19:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HTTP MS IIS NTLM ASN BO hvad er det der sker

Hejsa

Min Norton kom pludselig op mwed det her

Intrusion:HTTP MS IIS NTLM ASN BO.
Intruder:83.88.249.117(1944).
Risk Level:HIGH.
Protocol:TCP.
AttackedIP:Mit Computernavn(Min IP))
Attacked Port:http(80)

Hvad er det og hvad kan jeg gøre
Godt nok skriver Norton at den har blokket meeeeeen
Avatar billede langbein Nybegynder
21. september 2006 - 20:58 #1
Dette ser vel ut for å være et angrep rettet mot Internet Information Server, som vanlig vis kjører på Windows 2003 og ikke på WinXP. Hvis angrepet er mot en XP uten IIS, så er det vel sånn sett i utgangspunktet ufarlig, i forhold til den maskin som er angrepet.

Et annet interessant spørsmål det er hvorfoe og hvordan dette angrepet kunne skje.

Dersom du kjører bak en nat router eller en hardware firewall så skulle ikke et slikt angrep være i stand til å trenge gjennom fra internett og inn til PC.

Dersom du kjører bak en firewall eller en nat router og det er flere PC på lan så kan vel tenkes at en av de andre PC'er på lan er infisert, og at den så er så og si programmert til å gjennomføre angrep mote sine "naboer".

Hvis du hadde opplyst type av netverkstilkopling, event hardwarefirewall og operativsystem (XP ?) så ville det vært mulig å svare noe mer presist.
Avatar billede king_frusty Nybegynder
22. september 2006 - 08:42 #2
Hejsa Langbein
Jeg kører windows XP(SP2)
Jeg har en Linksys wirelese G broadbandrouter

Der er fortiden IKKE andre computere en denne.
Avatar billede langbein Nybegynder
22. september 2006 - 11:49 #3
Mon dette er din egen ip adresse: 83.88.249.117 ?

Hvis du taster ipconfig i dosshell og hvis du går inn på denne siden:
http://www.myip.dk/ Hvilke to ip adresser leser du da ?
Avatar billede king_frusty Nybegynder
22. september 2006 - 15:59 #4
Det er IKKE min IP adresse
Avatar billede langbein Nybegynder
22. september 2006 - 18:01 #5
Da er det trolig at du har eller har hatt kjørende Skype, MSN Messenger eller et annet filesharing program ?

(Grunn: det ser ut som on "intregningsforsøket" skjer gjennom en "kanal" som er satt opp gjennom "statefull inspection mekanismen" i Linksys routeren. Dette betyr i så fall at det må være "noe" på arbeidsstasjonen selv som først har initiert kominikasjonen. Dette vil sansynligvis være et komunikasjonsprogram som Skype, en eller annen messenger variant eller et fildelingsprogram. IP adressen er ellrs fra en dansk ADSL tilkoling. En av dine venner ?)
Avatar billede langbein Nybegynder
22. september 2006 - 18:04 #6
Hvis du ikke har kjørende Skype, messenger eller et annet komunikasjonsprogram som initierer trafikken, da er det ellers også en teoretisk mulighet for at slik trafikk kan initieres av en trojan eller lignenede på egen lokal maskin men det er vel ikke det mest sannsynlige. At trafikken er initiert av eget "godkjent program" er nok mer sannsynlig.
Avatar billede langbein Nybegynder
22. september 2006 - 18:06 #7
Avatar billede king_frusty Nybegynder
08. november 2006 - 10:35 #8
ikke nogle svar