Avatar billede nolle_k Nybegynder
21. september 2006 - 09:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Access 2003 Data Links til SQLServer2000/SQLServer2005

Hej!

Har en eksisterende Access 2003 DB. Denne skal bibeholdes men dataene skal kopieres til en SQLServer. Det vil sige hvis en bruger ændrer data i Access skal dataene kopieres automatisk over i SQLServeren.

Jeg har prøvet Guiden DataBase konvertering men det virker ikke helt som tiltænkt. Access DB'en skal være uberørt og der skal bare laves LINKS til SQLServeren.

Hvordan gøres det??

//Nolle_K
Avatar billede terry Ekspert
21. september 2006 - 12:26 #1
Have you tried the Upsizing Wizard? (Tools+Database utilities+Upsizing wizard menu)

Follow the wizard and remember to choose "Link SQL Server tables to existing application" when you get the choice.
Avatar billede nolle_k Nybegynder
21. september 2006 - 12:37 #2
Jeg fandt ud af at bruge Upsizing Wizrard (kaldet Guiden Database konvertering på dansk). Af en eller anden grund virkede det ikke på min maskine men virkede godt nok på en anden!! Meget specielt! Jeg har fundet en brugbar løsning nu....