Avatar billede lbaad Nybegynder
20. september 2006 - 10:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Performance script

Hej

Er der nogen der ved, hvor man kan downloade et eller flere scripts, som kan køres på en 9i database og en 10g database??

Det som jeg er ude efter er, at jeg har opgraderet fra 9.2.0.4 til 10.2.0.1, og min database performer ikke videre godt lige nu.

Evt. om der er noget der skal slås fra på 10g ift. 9i

Jeg har mulighed for at køre på en gammel 9i db, så jeg kan sammenligne.

Mvh
Lars
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2006 - 15:16 #1
Da vi opgraderede var vores vigtigste problemer:

1. Store views over flere skemaer fungerede ikke optimalt før vi satte     OPTIMIZER_SECURE_VIEW_MERGING til FALSE. Den er pr. default sat til TRUE.

2. PGA_AGGREGATE_TARGET var sat for lavt. Ved at lege med den fik vi meget hurtigere bedre performance. Jeg ved ikke, hvad den optimale værdi skal være.

Held og lykke i din søgen.
Avatar billede lbaad Nybegynder
18. oktober 2006 - 13:35 #2
Tak for kommentar. Det var ikke lige det jeg søgte

Lukker spm.