Avatar billede monkeysee Nybegynder
20. september 2006 - 10:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Error document mystik på MSIE 7

Hej! Nu er mit spørgsmål måske temmeligt PHP-relateret, men da så mange Apache-folk også er hajer til PHP, tænker jeg at spørgsmålet er relevant nok.

Jeg er i færd med at lave min egen error-document håndtering i PHP, og har i den forbindelse lavet et script som kaldes via en .htaccess fil:

<.htaccess>
ErrorDocument 404 /index2.php?error=404
</.htaccess>

Så langt så godt...men nu starter mystikken så! Jeg har nemlig testet med forskellige URL's, og det virker 100% på firefox, hvorimod Internet Explorer insisterer på at vise sin egen, indbyggede, udgave af 404 siden - med mindre jeg fylder nogle bytes på outputtet (f.eks et print_r($_SERVER), som dumper servervariablerne). Så dukker min side op!

Er det måske noget med at MSIE skal have en buffer fyldt? *Klør sig i håret*
Avatar billede webt Nybegynder
20. september 2006 - 19:32 #1
Hejsa
Din side skal være minimum 512bytes ellers vil IE ikke viser den, og bruger sin indbygget side i stedet men 512 er nu også nemt at fylde ud fx:
<!--
fejl 404 fejl 404 fejl 404 fejl 404 fejl 404
-->
404 Siden findes ikke
en lille kommentar i siden så er den klaret, men hvis der er stort design på er det jo slet ikke nødvendigt da den sikkert er langt over de 512bytes alligevel, bare lige lidt ekstra info, se evt her: http://www.404-error-page.com/404-error-page-too-short-problem-microsoft-ie.shtml for filstørrelserne

Mvh
Martin
Avatar billede monkeysee Nybegynder
21. september 2006 - 17:08 #2
Hej Martin...point for at fortælle mig det eksakte antal bytes? Jeg var godt nok selv inde på løsningen, så jeg smider et svar hvis du ikke gør det...

P.S: Findes der en artikel som handler om dette besynderlige fænomen, et eller andet sted. Kunne være man kunne lære noget nyt (som jo jeg lige har gjort)?
Avatar billede webt Nybegynder
21. september 2006 - 17:32 #3
Vi kan da dele :)

Jeg ved har ikke lige kendskab til nogle direkte artikler - er godt tilfreds så længe jeg kender størrelsen :)
Avatar billede monkeysee Nybegynder
21. september 2006 - 17:47 #4
Doh! Du gav mig jo et link
Avatar billede webt Nybegynder
21. september 2006 - 17:51 #5
heh, troede du var efter noget mere artikelagtigt :D men ja der er de forskellige størrelser
Avatar billede webt Nybegynder
21. september 2006 - 17:51 #6
hov glemte helt, tak for points :D

Og fortsat god dag