Avatar billede noeyewar Nybegynder
19. september 2006 - 21:29 Der er 9 kommentarer

visual studio lignende php udviklingsmiljø, findes det?

hej
en af mine kammerater har prøvet at lokke mig igang med visual studio og asp.net (c#)

fasit er at jeg er blevet forelsket i visual studio, men synes ikke jeg orker at lære et nyt sprog, og så synes jeg asp har nogle ulemper jeg ikke kan acceptere.

men findes der noget ordentligt udviklingsmiljø til php? har tidligere blot brugt en teksteditor (avanceret en) men mulighederne i visual studio for fx nemt at lave forms, field-checks osv er så superlækker, var php dog bare et understøttet sprog;)

findes der virkeligt ikke andre programmer der kan noget lignende?
Avatar billede o-zone Nybegynder
19. september 2006 - 22:08 #1
Der findes mange lækre udviklingsmiljøer (også kaldet IDE'er - Integrated Development Environments). Flere af dem understøtter også PHP.

Jeg ved i hvert fald at Macromedias Dreamweaver har god understøttelse af PHP.
Selv sværger jeg til IntelliJ's IDEA, som man kan kode stort set ALT i ;-)
Begge de to ovennævnte koster dog knapper - men jeg er overbevist om at der må findes mange gratis alternativer!

Jeg kan se at Eclipse har gang i et eller andet, men det ser ikke ud til at der er noget færdigt endnu ... det er ellers også et glimrende gratis IDE!

http://www.php-editors.com/ kan du indtaste dit foretrukne styresystem og finde PHP editors.
Avatar billede o-zone Nybegynder
19. september 2006 - 22:23 #2
Efter en hurtig søgning på sourceforge.net faldt jeg over opensource PHP IDE projektet "Dev-PHP IDE".

Jeg ved ikke om der er nogen der har erfaring med den, men det er jo opensorce, og så kan det vel ikke være helt dårligt vel? ;-P~
Avatar billede coderdk Praktikant
19. september 2006 - 23:00 #3
Hvis der findes et PHP-IDE der modsvarer Visual Studio må det være Zend Studio: http://www.zend.com/products/zend_studio
Avatar billede rtfm Nybegynder
20. september 2006 - 00:42 #4
Jeg har gennem de sidste 2 års tid brugt Zend, som jeg er meget stor fan af. Det kan jeg kun anbefale. Jeg har snakket med flere, som synes det er lidt tungt at danse med, men det synes jeg egentlig ikke. Genialt program efter min mening.
Avatar billede coderdk Praktikant
20. september 2006 - 01:37 #5
Den er *TUNG* at loade, men så kører den fint (i hvert tilfælde på en ok maskine)!
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
20. september 2006 - 16:28 #6
Hvis du vil bruge PHP sammen med visual studio, så prøv det der hedder VS.PHP
Avatar billede rtfm Nybegynder
21. september 2006 - 01:02 #7
Og så lige et link: http://www.jcxsoftware.com/jcx/vsphp/home

Kendte egentlig intet til det, men har siddet og læst lidt om det på deres hjemmeside. Det ser sgu smart ud. Tak for tippet. For må faktisk give noeyewar ret i, at Visual Studio er et ganske lækkert program.
Avatar billede noeyewar Nybegynder
21. september 2006 - 09:55 #8
hej folkens
mange tak for hjælpen. jeg har kigget lidt nærmere på nogen af de forskellige ting.

dreamviewer har jeg rodet lidt med før, brød mig dog ikke rigtigt om det, men tror det er det jeg skal have gang i igen.

jeg tror jeg fikbeskrevet mine behov lidt forkert. jeg vil meget gerne have en wysiwyg editor til at lave forms, design og tabeller med, men den skal have gode muligheder for php kodning også.

faktisk lidt ligesom visual studio.
Avatar billede noeyewar Nybegynder
21. september 2006 - 10:08 #9
zend studio virker som en ene og alene php editor.

har også tjekket vs.php ud, og det virker lidt underligt, men kigger lidt nærmere på det