Avatar billede ck23 Nybegynder
19. september 2006 - 20:18 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

avi til dvd filer

Hej

Nogen der kender nogle gode, gratis og nemme programmer som kan omdanne avi filer til dvd filer.

Derudover kunne jeg godt tænke mig at høre om hvis man har 2 filer som gerne skal på samme dvd skive og fungere som en film, om dette bare kan gøre ved først at omdanne filerne til dvd filer og derefter ligge dem på samme skive eller der skal mere til og i så fald hvad???
Avatar billede the_collector Novice
19. september 2006 - 20:26 #1
Avatar billede nva Praktikant
19. september 2006 - 20:34 #2
Du bør kunne lægge filmene på samme skive med TmpGenc DVD author - som kan findes i en fuldt fungerende trial version.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. september 2006 - 20:54 #3
nva: DVD Author kan ikke behandle AVI. Der skal han bruge TMPGEnc 4.0 XPress
Avatar billede nva Praktikant
19. september 2006 - 20:54 #4
Det ved jeg godt - det var til efter han havde brugt avi2dvd som foreslået tidligere.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. september 2006 - 20:56 #5
Avatar billede nva Praktikant
19. september 2006 - 20:59 #6
Avatar billede ck23 Nybegynder
20. september 2006 - 21:45 #7
Så fik jeg hentet følgende program: http://www.divx-digest.com/articles/article_avi2dvd_page1.html, hvilket også omdannet avi filerne til dvd filer ganske fint, men så er problemet bare, at der gennem hele filmen midt hen over billedet med gul tekst står: Boilsoft unregistered version, hvilket ikke er så smart. kan dette fjernes eller?? skal jeg prøve et myt program.

Har prøvet: http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/CD-DVD-Images-Utils/TMPGEnc-DVD-Author.shtml hvilket ikke var til at downloade fra.
Avatar billede nva Praktikant
20. september 2006 - 21:47 #8
Jo du kunne godt downloade fra den side - eller rettere sagt, så skulle du et par klik længere frem - men her er det direkte link http://download1.pegasys-inc.com/download_files/TDA-1.6.34.89-install-EN.exe
Avatar billede nva Praktikant
20. september 2006 - 21:54 #9
Du kan bruger dette SUPER konverteringsprogram, som kan konvertere næsten alle typer til næsten alle typer. Det er gratis men lidt stort. http://www.erightsoft.com/S5E01.html
Avatar billede ck23 Nybegynder
20. september 2006 - 22:34 #10
Ok fandt den et andet sted i mellem tiden, men dvd author er så vidt jeg kan se kun til at klippe filmen sammen ikke? og det er også helt fint, det skal jeg også bruge, men jeg mangler lige at høre først om det er muligt at fjerne den gule tekst midt på billedet: Boilsoft unregistered version ??
Avatar billede ck23 Nybegynder
20. september 2006 - 22:43 #11
http://www.erightsoft.com/S5E01.html - ikke helt brugbart eftersom programmet kun kovertere 30 procent af filen.
Avatar billede the_collector Novice
21. september 2006 - 06:05 #12
Har du brugt et af programmerne fra denne side http://www.boilsoft.com/ til at behandle filerne med først, det kunne f.eks. være denne http://www.boilsoft.com/avi-mpeg-rm-joiner.html til at joine to avi-filer, som du jo også spørger om. Hvis du har brugt programmet fra boilsoft, så prøv i stedet Virtualdub. Det kan joiner to eller flere avi filer til en.

Virtual dub finder du her http://www.virtualdub.org/

Virtual dub er et af de bedste freeware programmer til behandling af video. Det har dog også nogle begrænsninger, hvilket i høj grad skyldes copyright forhold.

Hvis du vælger Virtualdub til at joine to eller flere filer, så husk i både video og audio menuen at vælge direct stream copy. Det betyder, at den ikke genberegner filmen, men at den bare kopierer den og så går det rigtigt hurtigt. Forskellen er om den er sekunder eller timer om at joine to film. Virtual dub kan kun joine film som er i avi format. Der findes andre versioner, som har udvidet funktionalitet på forskellige områder.
Avatar billede ck23 Nybegynder
21. september 2006 - 09:20 #13
Jeg mangler sådan set bare, at finde ud af jeg kan fjerne den gule tekst midt på billedet Boilsoft unregistered version, som kom efter at jeg benyttede: http://www.divx-digest.com/articles/article_avi2dvd_page1.html. Der lader ikke til at være nogle gratis programmer som ikke enten efterlader vandmærker hen over filmen eller som kun konverter noget af filmen.
Avatar billede nva Praktikant
21. september 2006 - 09:36 #14
Jeg bruger selv SUPER og har absolut ingen 30-procents limitation - det må vist være noget nyt :-(
Avatar billede nva Praktikant
21. september 2006 - 09:45 #15
Har lige kigget i deres forum for SUPER og der står intet om nogen 30-procents grænse. Tror du skal prøve at konvertere med et andet codecs.
Avatar billede ttn.bonk Nybegynder
21. september 2006 - 19:20 #16
Hej

1) Avi2Dvd er helt gratis og putter ikke noget gult tekst med Boilsoft unregistered version på filmen. Så jeg tror "the collector" har ret.

2) I Avi2Dvd kan du sagtens tilføje mere end en AVI fil. Disse lægges så sammen
af Avi2Dvd til en lang film (det er dog lidt tricky at finde beskrivelse af hvordan, men se Hjælp/Help i Avi2Dvd).
Så undgår man selv at skulle sætte AVI filerne sammen med fx. VirtualDub eller et af Boilsoft programmerne.

Mvh Torben.
Avatar billede ck23 Nybegynder
23. september 2006 - 19:07 #17
Nå jeg fandt ud af, at det første Links jeg havde brugt havde givet mig en forkert konverter, men nu har jeg så fået avi2dvd, men den fungerer ikke for når jeg forsøger at sætte en fil ind for at lave den om til en dvd fil, så skriver den at filen ikke må indeholde ja en række tegn, men det gør filen så heller ikke, så det fungerer stadig ikke!
Avatar billede ttn.bonk Nybegynder
24. september 2006 - 11:12 #18
Hej,

Avi2Dvd er ret kritisk med hensyn til filnavnet (og også det tilhørende sti-navn),
desværre uden grund.
Prøv at lægge dine AVI filer som her:
C:\Film\Film1.avi
C:\Film\Film2.avi
osv.

Mvh Torben.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. oktober 2006 - 00:56 #19
Kommet videre?
Avatar billede ck23 Nybegynder
01. oktober 2006 - 10:23 #20
Ikke rigtig, det er endnu ikke lykkedes mig at finde et program, som kan omdanne filerne uden enten der kommer til at stå en tekst midt på billedet eller at programmet ikke kan omdanne filen pga. filnavnet, så jeg har givet lidt op indtil videre. Det er lidt for besværligt.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. oktober 2006 - 11:32 #21
Der er nogle gode, nemme guides her: http://www.abmedia.dk
Avatar billede ck23 Nybegynder
01. oktober 2006 - 11:38 #22
Tak, men jeg er mere interesseret i et program som kan konvetere uden problemer. Har haft et en gang, hvor det bare fungeret ligeså nemt, men det kan jeg ikke finde igen.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. oktober 2006 - 11:57 #23
Det får man bedst, hvis man betaler for det.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. oktober 2006 - 11:57 #24
Kan du ikke huske hvad programmet hed?
Avatar billede johnbf Praktikant
02. oktober 2006 - 01:32 #25
winavi er det der skal bruges,
Avatar billede ck23 Nybegynder
02. oktober 2006 - 19:01 #26
Så lykkedes det mig endelig at få konveteret de filer med avi2dvd. Så vidt jeg kan se er det så smart, at programmet selv ligger de omdannet dvd filer i samme mappe, så man slet ikke behøves et program til at sætte dem sammen bagefter - er det ikke korrekt? Torben kan du ikke anmode om point, da jeg ikke lige kan finde ud af hvordan det er man giver point med mindre der selv anmodes om det. Har fordelt dem mellem the collector og dig. Tak for hjælpen alle sammen.
Avatar billede ttn.bonk Nybegynder
03. oktober 2006 - 17:06 #27
Hej,

jeg synes at "the_collector" burde have alle pointene da han
faktisk er den første som henviser til Avi2Dvd, så glem bare points til mig.

Avi2Dvd samler selv alle dine AVI filer (hvis de er navngivet specielt) til
en lang film, og laver en DVD ud af det (som du også har oplevet). Så
man behøver ikke andre programmer til at samle ens AVI klip.

Mvh Torben.
Avatar billede ck23 Nybegynder
03. oktober 2006 - 22:14 #28
JA ok, men kunne ikke have fundet ud af det uden din forklaring:

Avi2Dvd er ret kritisk med hensyn til filnavnet (og også det tilhørende sti-navn),
desværre uden grund.
Prøv at lægge dine AVI filer som her:
C:\Film\Film1.avi
C:\Film\Film2.avi

men det er bare min vudering - op til dig???