Avatar billede julemand4 Nybegynder
19. september 2006 - 11:13 Der er 7 kommentarer

Trådløst netværk uden TDCs modem router?

Vidste ikke om det var i denne kategori jeg skulle spørge men sådan blev det så håber jeg kan få hjælp :)

Som det ser ud lige nu har jeg internet fra TDC via deres egen modem router speedstream et eller andet.. 5100 tror jeg. Også videre gennem min trådløse Linksys router. Men er det ikke muligt at smide TDCs "router" helt ud af billedet og kun bruge min egen?

Har faktisk også et andet problem. Da jeg jo er på en trådløs forbindelse ryger min forbindelse sig en tur hver 15. min ca. Hvilket er ret så irriterende. Hvad kan dette skyldes ? Routerens antenner er nye og bedre, det samme med netkortets antenne, og de står ikke engang 1m fra hinanden?
Avatar billede robotten Praktikant
19. september 2006 - 11:35 #1
Mht. dårlig trådløs forbindelse: Prøv at øge afstanden mellem sender og modtager, det er ikke altid en fordel, at enhederne står for tæt.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
19. september 2006 - 14:57 #2
Du kan ikke undvære et modem, så du bliver nødt til at beholde det de har leveret hvis ikke du selv vil investere i et modem. Jeg regner da med at modem og router er bygget sammen. Hvis ikke de er det kan du sagtens fjerne tdc's router og tilslutte din egen til modemet, men så kan det godt være at der bliver nogle opsætnings-problemer som lige skal overstås før det kører igen.

Angående dit problem med forbindelsen vil jeg lige spørge dig om hvilken krypteringsgrad du kører med?
Kan der være noget, der forstyrer forbindelsen?(jeg tænkte på om tdc's router er trådløs).
Avatar billede tramm Nybegynder
22. september 2006 - 13:38 #3
Du kan ikke bare skifte dit modem ud, da det står for at MOdulere, og DEModulere den trafik, der kommer fra kobbernettet. Det er din router ikke i stand til =)
Avatar billede tramm Nybegynder
22. september 2006 - 13:39 #4
Hvad er din trådløse router for en?
Avatar billede robotten Praktikant
29. september 2006 - 15:39 #5
?
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
09. oktober 2006 - 21:37 #6
julemand4, jeg vil gerne høre fra dig om du har fundet ud af noget?
Avatar billede robotten Praktikant
12. marts 2007 - 11:34 #7