Avatar billede mogenslj Nybegynder
17. september 2006 - 20:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Er mit bundkort defekt

"Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key"
Denne besked begyndte jeg pludselig at få. Jeg tog dækslet af kabinettet og rørte lidt hist og her, hvorefter pc'en virkede nogen tid igen. Næste gang fjernede jeg LPT1 stikket, hvorefter alt var ok. Jeg har derefter kørt med USB stik til printeren og troede, det måske var LPT1, der var årsag til fejlen.
Nu kommer meddelelsen igen, og i BIOS står der "Not detected" ud for alle IDE enheder. Jeg har efterfølgende prøvet at fjerne alle disse enheder én efter én. Desuden har jeg fjernet alle indstikskort og RAM enhederne enkeltvis. Jeg kan ikke få liv i dyret igen!
Er det mit bundkort, der er gået?
Jeg har et ASUS P4P800-VM, bruger Intel Celeron 2.60 GHz socket 478 CPU og har 1 GB DDR SDRAM.
Avatar billede jps6kb Novice
17. september 2006 - 20:15 #1
Har du prøvet at sætte din systemdisk over på et andet IDE interface? evt. test en anden disk på samme IDE interface som systemdisk.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
17. september 2006 - 20:33 #2
Det kunne godt lyde til at det er dine IDE controller der er gået :-(
Avatar billede ejlertzen Nybegynder
18. september 2006 - 08:30 #3
Det lyser som et problem jeg osse har haft.
din bios skal bare nulstilles totalt.
Prøv og tage batteriet ud.
Vent 10 sekunder med at sætte det igen.
Håber det virker ;-)
Avatar billede mogenslj Nybegynder
18. september 2006 - 18:46 #4
Jeg HAR prøvet et andet interface. Det hjælper ikke. BIOS siger jo "Not connected" til alle interfaces.
Jeg har også forsøgt default values i BIOS og skiftet batteri. Ingen bedring!