Avatar billede zevicez Nybegynder
15. september 2006 - 19:06 Der er 17 kommentarer

formatering af asus w1jc

Hey derude..
Jeg har lige fået mig en ny og super lækker Asus w1jc bærbar med nyeste intel core2duo technologi, men jeg får spat af alle de pre-installed features og vil lave en total formatering og selv bestemme hvad der ska smides ind.. Største problem lige nu er at jeg ikke kan komme ind i bios, og ændre på boot-prioteringen.. 'press-del' dur ikke ved startup.. Nogle der har forslag til hvordan jeg kan komme ind i bios????

på forhånd tak :)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
15. september 2006 - 19:10 #1
Har du kigget i manualen ?
Avatar billede zevicez Nybegynder
15. september 2006 - 19:50 #2
jeg fandt ud af det ved lidt 'googling' (f2, f9 eller esc - ved ikke helt, mne det er en af dem :)

Det eneste mærklige nu er at der ikke følger nogen winXP cd med, kun diverse recover-cdøer, hvilket jeg ikke er så interesseret i.. det gør jo formatering lidt svær!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. september 2006 - 19:50 #3
Er det så ikke F2 eller en anden F tast?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. september 2006 - 19:53 #4
Hvis du havde undersøgt lidt om hvilken maskine du var i gang med at købe, ville du finde ud af at Asus leverer maskiner med recovery DVD ;)

Men jo - du kan ikke rigtigt formattere med en recovery DVD - det får man ikke rigtigt noget ud af :)
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2006 - 20:36 #5
Nu spørger jeg måske dumt, men jeg har ikke meget begreb om det der nymodens bærbare, men hvad kan man så med en recovery DVD?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
15. september 2006 - 21:02 #6
bringe computeren tilbage til købstidspunktet, en recovery skive er bare et image af installationen.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2006 - 07:17 #7
Ja men så kan spørgeren vel bare la en formatering med f.eks en bootcd fra http://www.helgec.dk/bootcd.html
Avatar billede niels_hansen Praktikant
16. september 2006 - 11:25 #8
korrekt, men har spørger kun denne recoverery dvd, vil han ende med samme præinstalleret windows, (og programmer som john_stigers skriver 15/09-2006 19:53:07)
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2006 - 12:15 #9
Det skyldes måske stadig min uvidenhed - men findes mappen "i386" da ikke på en sådan recovery - hvis ja kan den alm. XP installation vel startes derfra - eller??
Avatar billede niels_hansen Praktikant
16. september 2006 - 12:57 #10
en recovery cd/dvd er et image, dvs det er allerede færdigt installeret, (med forbehold for evt indtastning af personlige data, og produkt nøgle), derfor er det på ingen måde at sammenligne med en alm installation.
Avatar billede zypher212 Nybegynder
16. september 2006 - 17:31 #11
i386 var at finde på min HD på min asus.Har dog aldrig prøvet at installere derfra. Men kig efter om den er under c:\WINDOWS
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
16. september 2006 - 17:46 #12
I stedet for alt det her bøvl kan man da bare afinstallerer alle de progammer man ikke ønsker at have, via tilføj/fjern programmer.

Mig bekendt kan du ikke lave en rå installation fra Asus recovery cd, det er en ghost fil.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2006 - 19:57 #13
Lyt du bare efter lundorff-nets guldkorn :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2006 - 20:02 #14
Desuden....
HVIS det skulle virke at installere fra C:/windows/i386 mappen - så skal der installeres på et andet drev eller en anden  mappe på c:

Dette betyder at man får multiboot som man så skal slås med....
Avatar billede zypher212 Nybegynder
16. september 2006 - 20:46 #15
Så engang en guide med hvordan man laver sin egen XP cd ud fra i386 mappen. Prøv at google lidt efter det hvis du er opsat. Ellers gør som andre anbefaler: Afinstaller programmerne. På min M6ne er der ikke _så_ meget skrammel med. Selvom Norton internet security er træls... :)
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2006 - 21:59 #16
RESPONS
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 07:55 #17
brug for mere hjælp ?