Avatar billede nsm-sg Nybegynder
15. september 2006 - 11:52 Der er 4 kommentarer

Valg af foto printer med mulighed for CD/DVD-tryk

Hejsa,

Jeg er på udkig efter en ny printer, som skal kunne printe fotos i en god kvalitet, samt at den skal have funktion til at printe direkte på CD og DVD skiver, selvfølgelig med den rette belægning. Det er umiddelbart ikke afgørende hvor hurtig printeren er.
Jeg har selv kigget lidt på "Epson Stylus Photo R340" og "Canon PIXMA IP6700D".

Hvad vil I anbefale og hvorfor? Hvad skal jeg være mest opmærksom på, ved køb af ny printer?

På forhånd tak.
Avatar billede lasserasch Juniormester
15. september 2006 - 12:08 #1
Du skal være opmærksom på forbrug af farvepatroner. Jeg har selv haft en Epson Stylus, og jeg blev VILDT skuffet, da jeg fandt ud af hvor meget farve den rent faktisk bruger.

Efter at have skiftet farvepatroner over 10 gange på under 6 mdr, blev jeg træt af den og har købt en Laser printer i stedet for.

Selvfølgelig koster en Laser Printer noget mere, men planlægger du at skrive mange sider ud, så kan jeg kun anbefale det. Den er hurtigere, kan køre meget længere på en farvepatron, og skriver mange gange også pænere ud!

/Lasse
Avatar billede coderdk Praktikant
15. september 2006 - 12:33 #2
Jeg har en Canon PIXMA IP5000 (den du nævner er nyere) - Jeg kan ikke sige andet end at jeg er SUPER tilfreds! VILDT god fotoprinter og på printbare CD/DVD-skiver ser det lige så fedt ud! :) Så jeg stemmer på Canon!
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
15. september 2006 - 14:47 #3
Jeg har Prixma 5200 og en 6600 og begge er utrolig fine at arbejde med, 6600 har plads til kort således at man i den lille skærm kan se hvilke billeder der er på kortet og således ikke behøver en PC for at printe billederne ud.
Separat skuffe til fotopapir og en skugffe til alm. papir, jeg vil ikke vælge imellem dem, vi har sat dem op således at man vælge hvilken printer man nu og her vil bruge imellem flere PC´ere også trådløst.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
03. november 2006 - 10:04 #4
har købt en canon pixma MP800 den er bare mit bedste køb til dato (den er dog i den lidt dyre ende men den er alle pengene værd) kan printe på dvd/cd
Du kan checke her og læse de gode! anmeldelser http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=167446