Avatar billede dn666 Nybegynder
14. september 2006 - 10:42 Der er 4 kommentarer

php.ini - disable_functions

Hello...

Er der ikke en måde at konfigurere PHP så men kan disable_functions,  men enable dem for enkelte scripts ?

eks, sætte:
disable_functions = ystem,exec,passthru,popen,escapeshellcmd,shell_exec,system,proc_open

og så ha ét script der må og skal kalde system(), men jeg vil ikke enable den for alle og jeg vil ikke køre safe_mode.
er det muligt ?
Avatar billede coderdk Praktikant
14. september 2006 - 11:08 #1
Avatar billede coderdk Praktikant
14. september 2006 - 11:09 #2
Desuden virker disable_functions kun i safe mode
Avatar billede dn666 Nybegynder
14. september 2006 - 11:22 #3
Bah . nej det virker fint uden safe. !!!

Jeg tror du misforstår, selvfølgelig er det i php.ini,
JEg vil have sat disable_functions på alle system kald globalt. som normat i disable_functions, på nær 1 script som skal have lov til det.
Avatar billede coderdk Praktikant
14. september 2006 - 12:17 #4
hehe ja, det er da rigtigt der står da også "disable_functions is not affected by Safe Mode" :-D

Ja, netop fordi den kun kan sættes i php.ini, kan du ikke gøre som du gerne vil. Hvis den f.eks. kunne sættes med .htaccess vha php_value kunne du godt gøre hvad du vil.