Avatar billede hardtimes Nybegynder
14. september 2006 - 05:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opdatere bruger i AD vha. LDAP

Hejsa

Jeg har en database med en masse oplysninger om brugere. Disse oplysninger skal jeg have flyttet over i active directory. Det er meningen at jeg for hver bruger fra databasen skal lave et opslag i AD for at tjekke om brugeren er oprettet (de fleste skulle være oprettet med sparsomme oplysninger i AD), og så enten opdatere eller oprette brugeren.

Men jeg kan ikke rigtig finde noget med opdatering af en bruger når jeg skal bruge LDAP. Er måske bare mig, men jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp.

På forhånd tak.
Avatar billede kim Nybegynder
14. september 2006 - 07:01 #1
Hvad med dsquery ?
Avatar billede hardtimes Nybegynder
14. september 2006 - 08:14 #2
det ser ud til det er noget jeg kan bruge, men jeg skal jo lave sådan at den først tager eks. bruger1, tjekker om bruger1 er i AD og alt efter om han eksisterer eller ikke skal jeg enten opdatere eller oprette bruger1 i AD.

Det er lidt der jeg er gået i stå, for kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal gøre for at tjekke og derefter opdatere/oprette brugeren.
Avatar billede wmtoole Nybegynder
04. juli 2007 - 16:12 #3
Du kan benytte DSQUERY USER for at tjekke om brugeren allerede er i AD
Derefter bruger du DSMOD USER for at modificere brugeren.
Du kan også oprette brugeren med: DSADD USER

Får du problemer så sig til så får du uddybende hjælp! Det hele kan laves ved hjælp af batch hiler.