Avatar billede malenehald Nybegynder
13. september 2006 - 13:36 Der er 6 kommentarer

Faldgruber ved køb af DVD optager

Jeg vil meget gerne udskifte DVD og VIDEO med en harddisk optager, så nu vil jeg gerne vide hvilke "faldgruber" man kan være ude for.

- Kan det betale sig at købe en "noname"? Min dvd afspiller er en sådan, og den har fungeret upåklageligt i snart 5 år

- I nogle annoncer angives der hvor mange timer man kan optage. Er det ligesom med mp3 afspillere, hvor der er en forskellige opløsninger, som så forringer kvaliteten?

- Hvor mange gb har man brug for?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
13. september 2006 - 13:48 #1
Jeg har haft dvd-recorder og nu to harddiskrecordere i nogle år. jeg vil anbefale at købe mærkevarer som f.eks. Pioneer som jeg sværmer til. Den er god at redigere i som f.eks. at klippe reklamer væk, den kan recode, så den kommer til at passe i størrelse til en DVD, hvis den skulle være for stor. Du har ret i, at jo mere du vil have på en skive, jo dårligere bliver kvaliteten.
Prøv at kigge på www.recordere.dk, det handler stort set kun om recordere, de er alle sammen nørder på den fede måde, du kan få alle de oplysninger dér, du ønsker. Der er et stort forum, og du kan sagtens finde en der, der kan hjælpe dig til netop den recorder du vil have. Og tro mig, de kender alle faldgrupperne. :-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
13. september 2006 - 13:49 #2
Og med hensyn til størrelse, hvis du optager meget, skal du nok op på 250 gb, ellers vil jeg sige 160 gb, 80 gb bliver nok for lille.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
13. september 2006 - 13:52 #3
http://www.recordere.dk/forum/forum_topics.asp?FID=6
Her er direkte link til forummet om dvd-HD-recordere.
Avatar billede gano707 Nybegynder
13. september 2006 - 15:18 #4
Jeg kan klart anbefale Pioneers, - er selv den lykkelige ejer af en 160 GB..
Avatar billede malenehald Nybegynder
14. september 2006 - 15:25 #5
Jeg fandt selv recordere.dk efter at have postet i går, og det er et snaddergodt sted! Har kigget på den sony 720 (tror jeg nok) de anbefaler, den ser supergod ud. Regner med at købe den i hi-fi-klubben, der plejer de at være god for en fornuftig vedjledning også. Tusind tak for hjælpen!!
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2006 - 23:05 #6
Velbekomme :-) Hvis du kigger på Tape Connection http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=2&emne=produkt&gruppenr=52
så kan du prøve at sammenligne. Og så har tape connection 2 års RIGTIG garanti på deres recordere. http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?emne=betingelser