Avatar billede silas Nybegynder
13. september 2006 - 11:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Aktivering af NTFS partion

Dav,

Jeg skulle partitionere et andet fysisk drev der var i en maskine, men kom i stedet til at oprette en ny primær partition på den primære disk som vi skulle boote på. Dette gjorde at der nu er kommet en 20mb fat32 drev som er sat som aktiv, og et 100gb NTFS drev som den nægter at aktivere så vi kan boote på det igen. Nogen gode ideer? Det bedste ville være hvis vi bare kunne smide et opdateret NTFS efter den, som kan aktivere en NTFS disk, og så være på banen igen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. september 2006 - 12:04 #1
Har du oprettet en partition, kan du højreklikke på det i denne computer-formater-expressformater, det tager kun et par sekunder, husk at formatere i det filformat, du ønsket.
Avatar billede silas Nybegynder
13. september 2006 - 12:31 #2
Altså det der er problemet er, at den partition som den skal boote på, ikke er aktiv, og derfor kan computeren slet ikke boote. Så kan man self bare slette partitionen og oprette en ny fat32 og geninstallere windows, men vi ville helst ikke miste dataen på disken. Jeg har fået af vide man bare kan smide den i som slave, og så aktivere den, er dette virkelig den nemmeste måde?
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. september 2006 - 12:59 #3
Kan du ikke bare importere den i diskhåndtering??
Avatar billede silas Nybegynder
13. september 2006 - 13:13 #4
Jeg endte med at smide den i en anden maskine, og så aktivere den via diskhåndtering, og så kunne jeg smide den tilbage.. Tak for hjælpen dog :).
Avatar billede silas Nybegynder
13. september 2006 - 13:13 #5
hep
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. september 2006 - 13:20 #6
Er det ikke det, jeg lige skrev??
Avatar billede plx Nybegynder
13. september 2006 - 18:07 #7
peet, du snakker om at formatere drevet, silas snakker om at ændre den partition som er aktiv. importere har heller ikke noget med dette at gøre