Avatar billede omansf Nybegynder
13. september 2006 - 11:06 Der er 3 kommentarer

ActiveX vil ikke loade fra relativ sti på server.

Hejsa
Jeg har lavet en række activeX objekter der skal printe nogle data, tage billeder med et webcam m.m. Når jeg bruger dem lokalt på min udviklingsmaskine kan jeg fint hente og køre dem fra en mappe placeret i min løsning. Så snart jeg uploader og kører det fra min web server skal jeg lave et subdomain indeholdende mine ax objekter samt kun kalde dem via http og ikke https for at de virker. Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at kunne hente og køre dem fra en ganske almindelig mappe i min web løsning?

På forhånd tak
Ole
Avatar billede snepnet Nybegynder
13. september 2006 - 12:05 #1
Well... brugeren (browseren) skal jo kunne hente dem via en url. Ellers skal du give dem direkte filadang til din server.
Mvh
Avatar billede omansf Nybegynder
13. september 2006 - 12:16 #2
Kan man ikke anvende en relativ URL/sti når man refererer til et activeX komponent i html'en?
Jeg er ved at undersøge noge med codebase / classid. Før skrev jeg stien til komponenten i classId, men jeg kan se på ms hjemmeside at det er codebase der skal fortælle dette. Har du en skabelon for hvordan jeg implementerer et ax objekt i html? Altså hvilke attributter jeg skal sætte i mit object tag?
Avatar billede snepnet Nybegynder
13. september 2006 - 12:37 #3