Avatar billede rundt_om Nybegynder
12. september 2006 - 18:28 Der er 3 kommentarer

embed video og kvalitet

Jeg prøver på at importere et videoklip til flash, for at gøre det hele lettest for mig selv, skal videoen bare embed'es i flashen...

jeg har bare det problem, at jeg på ingen måde kan få tilføjet min video til libary, uden at den bliver udsat for en komplet latterlig komprimering, der fuldstændig ødelægger kvaliteten på lyd og billede.

Kan det undgåes?
Avatar billede _k Nybegynder
12. september 2006 - 20:40 #1
Hvis du konverterer vha. On2 VP6 komprimeringen i høj kvalitet, bliver resultatet efter min mening ret godt - om end det resulterer i en tilsvarende stor fil....

Du kan ændre komprimeringmetode ved at importere og trykke på "advanced settings". Og så antager jeg at du arbejder med Flash 8?

Hvis det skal være helt prof, kan du også konvertere dine videofiler til flv fra Premiere eller endnu bedre After Effects.
Arbejder du med mange filer og vil have lavet automatiske konverteringer, så giv evt. Sorensen Squeeze et kig - et ganske glimrende program der vist lige er kommet i en opdateret udgave.....
Avatar billede rundt_om Nybegynder
12. september 2006 - 22:02 #2
Hej. Desværre, det er Flash 7 (mx 2004 pro), og her har jeg absolut ingen muligheder, synes jeg. Ligemeget hvad, så bliver selv den bedste video-fil meget grynet og lyden bliver utrolig dårlig når jeg henter dne ind i flash.

Jeg har desværre ikke andre video-redigerings software end QuickTime Pro :(
Avatar billede _k Nybegynder
13. september 2006 - 09:25 #3
Du har ret i at sorenson-komprimeringen i 7'eren er forholdsvis dårlig (i hvert fald sammenlignet med 8'eren). Men hvis du ikke skalerer din video når den hentes ind på stagen, så er det da til at leve med - eller?
Du kan som sagt kigge på Sorensen Squeeze, som de fleste brugte som supplement til MX 2004. Desværre er det ikke ligefrem gratis, men det kan da være at du kan score en ældre version for en favorabel pris et eller andet sted? (http://www.sorensonmedia.com)

Ellers kan du jo også hoppe over til Adobe og downloade Flash 8. Du kan bruge programmet fuldt ud en måned gratis. I princippet kunne du jo så konvertere dine film i 8'eren og udvikle i 7'eren. Pga. codecs vil det dog kræve mindst Flash Player 8 at afvikle videoerne, så jeg skal lade det være usagt om udviklingen udvikler sig til et mareridt fordi du ikke kan se hvad du udvikler på i 7'eren?