Avatar billede webmaster123 Nybegynder
10. september 2006 - 12:51 Der er 12 kommentarer

Opret.php

Hej,jeg har være ved at lave et stykke kode til min nye hjemmeside, det er en opret funktion til mit community men den viser blank side? Nogen der ved hvad jeg skal gøre her er min kode:
<html>
<head>
<title>Opret bruger</title>
</head>
<body>
<?
if($_POST['submit']){

include("config.php");

if ( empty ( $_POST["brugernavn"] ) || empty ( $_POST["password"]) || empty ( $_POST["email"]))
{
print "Udfyld venligst alle felterne!";

}else{

$hent = mysql_query("SELECT brugernavn FROM community WHERE brugernavn = '$brugernavn'") or die (mysql_error());

$tjek = mysql_num_rows($hent);

if($tjek == 0){

$result = mysql_query("INSERT INTO community (brugernavn,password,email) values = ('$_POST['brugernavn']','$_POST['password']','$_POST['email']')"); or die (mysql_error());
print "Din bruger er oprettet, du kan nu logge ind";

}else{

print "Brugernavnet er optaget!";
}

?>

<form name="opret" action="?" method="POST">

<b>Brugernavn:</b>
<br>
<input type="text" name="brugernavn">
<br>
<b>Password:</b>
<br>
<input type="password" name="password">
<br>
<b>Email</b>
<br>
<input type="text" name="email">
<br>
<input type="submit" name="submit" value="Opret">
</body>
</html>
Avatar billede kimg Nybegynder
10. september 2006 - 13:49 #1
Hvis dine felter i din database, samt dine login info, i din config.php er rigtige, så burde dette virke.

<html>
<head>
<title>Opret bruger</title>
</head>
<body>
<?
if(isset($_POST["submit"])){
include("config.php");
if ( empty ( $_POST["brugernavn"] ) || empty ( $_POST["password"]) || empty ( $_POST["email"])) {
print "Udfyld venligst alle felterne!";
} else {
$hent = mysql_query("SELECT brugernavn FROM community WHERE brugernavn = '".$_POST["brugernavn"]."'") or die (mysql_error());
if(mysql_num_rows($hent) == 0){
$result = mysql_query("INSERT INTO community (brugernavn,password,email) values = ('".$_POST["brugernavn"]."','".$_POST["password"]."','".$_POST["email"]."')"); or die (mysql_error());
print "Din bruger er oprettet, du kan nu logge ind";
}else{
print "Brugernavnet er optaget!";
}

?>

<form name="opret" action="link_til_denne_fils_navn.php" method="POST">

<b>Brugernavn:</b>
<br>
<input type="text" name="brugernavn">
<br>
<b>Password:</b>
<br>
<input type="password" name="password">
<br>
<b>Email</b>
<br>
<input type="text" name="email">
<br>
<input type="submit" name="submit" value="Opret">
</body>
</html>

Kim
Avatar billede webmaster123 Nybegynder
10. september 2006 - 14:18 #2
Nej den viser stadig blank side: http://www.123login.dk/community/opret.php
Avatar billede kimg Nybegynder
11. september 2006 - 08:11 #3
Siden er ikke blank, men fortæller at der en fejl, Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /customers/123login.dk/123login.dk/httpd.www/community/opret.php on line 23
Så find lige linie 23

Kim
Avatar billede webmaster123 Nybegynder
11. september 2006 - 11:12 #4
Det er fordi jeg lige har slået en funktion til på one.com om noget fejl meddelser, så det hjalp...
Avatar billede kimg Nybegynder
11. september 2006 - 12:54 #5
Hvis du lige viser mig linie 23, så kan jeg se på det
Avatar billede webmaster123 Nybegynder
11. september 2006 - 16:20 #6
$result = mysql_query("INSERT INTO community (brugernavn,password,email) values = ('$_POST['brugernavn']','$_POST['password']','$_POST['email']')"); or die (mysql_error());
- linie 23,
Avatar billede webmaster123 Nybegynder
11. september 2006 - 16:24 #7
Har godt lagt mærke til der er en semikolon (;)for meget men det virker stadig ikke...
Avatar billede webmaster123 Nybegynder
11. september 2006 - 16:32 #8
Kan man ikke bruge $_POST I sin query? Skal jeg lave $brugernavn = $_REQUEST['brugernavn']
?
Har fundet ud af det, ellers tak
Avatar billede webmaster123 Nybegynder
11. september 2006 - 16:37 #9
Nej, nu siger den: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '= ('','g','g')' at line 1
Min kode ser sådan her ud:
<html>
<head>
      <title>Opret bruger</title>
</head>
<body>
<?
    if($_POST['submit']){

            $bugernavn = $_REQUEST[brugernavn];
            $password = $_REQUEST[password];
            $email = $_REQUEST[email];

    include("config.php");

if ( empty ( $_POST["brugernavn"] ) || empty ( $_POST["password"]) || empty ( $_POST["email"]))
{
    print "Udfyld venligst alle felterne!";

}else{

    $hent = mysql_query("SELECT brugernavn FROM community WHERE brugernavn = '$brugernavn'") or die(mysql_error());

    $tjek = mysql_num_rows($hent);

    if($tjek == 0){
            $bugernavn = $_REQUEST[brugernavn];
            $password = $_REQUEST[password];
            $email = $_REQUEST[email];
    $result = mysql_query("INSERT INTO community (brugernavn,password,email) values = ('$brugernavn','$password','$email')") or die(mysql_error());
    print "Din bruger er oprettet, du kan nu logge ind";

    }else{

    print "Brugernavnet er optaget!";
    }

?>
    <form name="opret" action="opret.php" method="POST">

    <b>Brugernavn:</b>
        <br>
            <input type="text" name="brugernavn">
        <br>
    <b>Password:</b>
        <br>
            <input type="password" name="password">
        <br>
    <b>Email</b>
        <br>
            <input type="text" name="email">
        <br>
    <input type="submit" name="submit" value="Opret">
</body>
</html>
Avatar billede kimg Nybegynder
11. september 2006 - 19:49 #10
du skal nok prøve med den kode jeg lavede til dig tidligere, og så se hvad den siger
Avatar billede kimg Nybegynder
13. september 2006 - 13:00 #11
Hvormange har du oprettet dette spørgsmål, du prøver ikke de forslag der kommer, du vender ikke tilbage.

Kim
Avatar billede webmaster123 Nybegynder
13. september 2006 - 20:30 #12
Jeg har skam kun oprettet et, og undskyld jeg har ikke været ved computeren i et par dage så har ikke kunne tjekke om det virkede,...