Avatar billede itonly Nybegynder
09. september 2006 - 13:19 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

mp3 og video afspilning

Jeg har aldrig været super teknisk! Nu skal jeg lave en side for et band, hvor der skal implementeres lyd-bider (teasers) samt video (med controller).

Mit spørgsmål er enkelt?! Hvordan gøres det bedst og er den bedste løsning via flash - eller mon noget helt andet!? Selve videovinduet/playern skal selvfølgelig (!) designes så det ser fedt ud og matcher resten!

Har læst lidt rundt omkring med har vist mest brug for en beskrivelse der hjælper mig fra a-z! Links og tutorials er et must. Skal virkelig have det skåret ud i pap uden brug af for mange indforståede formuleringer/formularer :)

VH J
Avatar billede tcp Nybegynder
09. september 2006 - 13:51 #1
jeg har lavet det sådan. http://sexa.dk/scor/ kig under video
Avatar billede tcp Nybegynder
09. september 2006 - 13:53 #2
ang. mp3 filer  kan du bruge denne funktion
<EMBED SRC="Boing.mp3" width=70 height=42 autostart ="true" loop="true">
Avatar billede itonly Nybegynder
09. september 2006 - 14:03 #3
Hej :)

Ang dine videos. Ved ikke om det er fordi jeg sidder med en MAC men jeg får dette i vinduet "Launch in external player".

Det jeg søger er desuden - både hvad angår musicplayer og videoplayer - mulighed for at "play" "stop" "pause" "fwd" m.fl.

VH J
Avatar billede tcp Nybegynder
09. september 2006 - 14:08 #4
kig her så kan du se hvordan du laver det med start og stop pause og det hele http://cit.ucsf.edu/embedmedia/step1.php

så kan du lave det helt som du vil !
Avatar billede itonly Nybegynder
10. september 2006 - 23:31 #5
Ikke helt nok synes jeg! Lukker!
Avatar billede itonly Nybegynder
10. september 2006 - 23:36 #6
Men tak for hjælpen!
Avatar billede kochen Nybegynder
11. september 2006 - 20:17 #7
Gotoandlearn.com, har en meget meget udførlig og punktvis række af video tutorials, der forklare alt fra hvordan man komprimere sin film, til hvordan man laver en player der kan afspille dem og hvordan den kan skinnes.
Derud over kan du downloade hele kildefilen, så du ikke skal være bange for at noget går galt undervejs.... Enjoy