Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
09. september 2006 - 00:27 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Kan ikke sende mail via Stofanet

Hejsa

Nu har jeg snart prøvet alt, men jeg kan ikke få min mailserver til at sende mail via stofanet.

Jeg kan godt modtage dem, men kan ikke få den til at sende dem. Jeg får dem alle tilbage. Den kommer med denne besked vær gang jeg prøver.

SMTP error occurred while sending message to following recipient(s)

mail@domæne.dk

[11004] Valid name, no data record of requested type

Nogen der kan hjælpe. Jeg har prøvet at sætte min smart server til mail-gw.stofa.dk og til mail1.stofa.dk men uden held.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. september 2006 - 00:42 #1
Skal den ikke hedde mail1.stofanet.dk?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. september 2006 - 00:44 #2
Jep - "[11004] Valid name, no data record of requested type" er fordi du angiver forkert SMTP server.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. september 2006 - 00:44 #3
OP3 og SMTP er begge mail1.stofanet.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. september 2006 - 00:44 #4
OP3 = POP3
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
09. september 2006 - 08:32 #5
også når det er egen mailserver der skal sendes fra.
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
09. september 2006 - 10:45 #6
Winsock error when communicating with exchanger mail1.stofanet.dk: mail1.stofanet.dk: [11004]

Det er hvad den fortæller på mailserveren
Avatar billede jtt Nybegynder
09. september 2006 - 15:55 #7
Jeg er ikke den store "stofa-haj", men når du har accesset internettet, kan du så pinge mail1.stofanet.dk ?

Jeg mener jeg har set en lignende fejl, hvor årsagen lå begravet i "kontonavn" eller "password". Har du "helt styr" på dem ?
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
09. september 2006 - 18:51 #8
jeg har hverken skrevet brugernavn eller adgangskode. Det skulle vel ikke være nødvendig
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
09. september 2006 - 21:51 #9
skal jeg skrive noget, for at kunne sende via mail1.stofanet.dk
Avatar billede jtt Nybegynder
09. september 2006 - 22:16 #10
egentlig burde det ikke være nødvendigt, men hvis du har brugernavn / adgangskode - så prøv da at udfylde felterne. Måske giver det et andet resultat ?
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
09. september 2006 - 22:28 #11
har prøvet, men hjælper ikke
Avatar billede jtt Nybegynder
09. september 2006 - 23:16 #12
Jeg er ikke den store "stofa-haj", men når du har accesset internettet, kan du så pinge mail1.stofanet.dk ?
Avatar billede jtt Nybegynder
09. september 2006 - 23:18 #13
Prøv evt at fjerne kontoen helt, genstarte computeren og oprette en ny konto
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
09. september 2006 - 23:25 #14
Fik det til at virke nu, skulle bare skrive en ip adresse i stedet for som var 212.10.10.14, så ville den godt sende.
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
09. september 2006 - 23:26 #15
Jeg takker for hjælpen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2006 - 10:32 #16
Det tyder på at du har et DNS problem.
Gå i start - kør - skriv: ipconfig /flushdns
tryk enter.

Prøv så at sætte mailkonto op igen med navn i stedet for IP.