Avatar billede n!nja Nybegynder
08. september 2006 - 20:13 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

SharePoint - opsætning m.m.?

Hej eksperter!

Jeg vil gerne til at eksperimentere lidt med SharePoint, og har i den forbindelse lige et par spørgmål.

1. Hvad kræves der for at kunne installere SharePoint? Jeg kører Win XP Pro - er det nok?

2. Hvad kræver det af teknisk viden? Jeg har arbejdet en del med ASP, IIS osv. - men har desværre ingen erfaring med .NET.

3. Nogle gode sites eller bøger, som kan hjælpe mig igang med SharePoint helt fra bunden?

Ser frem til at høre fra jer!

//N!NJA
Avatar billede n!nja Nybegynder
09. september 2006 - 20:22 #1
Slet ingen som kan hjælpe?
Avatar billede overload.dk Nybegynder
13. september 2006 - 19:06 #2
SharePoint på XP er mig bekendt kun klienten. Kræver også en server (igen.. mener jeg) hvor man skal kører Windows Server og ellers måske også en eller anden form for MSSQL (Express eller den "voksne").
Avatar billede overload.dk Nybegynder
13. september 2006 - 19:08 #3
Har lige kigget lidt på Microsoft's side vedr. SharePoint:

Kræver for serveren:
Windows Server 2003 Standard Edition
Windows Server 2003 Enterprise Edition
Windows Server 2003 Datacenter Edition
Windows Server 2003 Web Edition (Fuld version af Microsoft SQL Server)

Rimelig tung dreng at gå igang med hvis man bare vil eksperimentere lidt med intranet, og integration med Office-pakkerne.
Avatar billede overload.dk Nybegynder
13. september 2006 - 19:10 #4
Klienterne kræver man har en Office-pakke hvor der følger SharePoint med - har en ide om at man muligvis også skal have Exchange kørerende på serveren for at det hele fungere, men har ikke sat mig meget ind idet, da jeg første gang så kravene til maskineriet og ikke mindst software pakken =(
Avatar billede n!nja Nybegynder
16. september 2006 - 06:27 #5
Jeg lukker!

Beklager overload.dk - havde håbet på lidt mere konkrete svar. Det lyder som om du gætter lidt :-)

//N!NJA