Avatar billede dk_gryf Nybegynder
08. september 2006 - 18:19 Der er 8 kommentarer

Søger program. til fremstilling af website med SqL

Hej
Jeg skal have lavet en webside hvor der er tilknyttet en database.
Det drejser sig om, at vil have lavet en website over veteranbiler hvor jeg via et adm. modul skal kunne taste data ind samt indsætte billeder således at brugerne kan søge og få vist bilerne udfra deres søgekriterie.
Det er opgaven i grove træk, men det skulle være tilstrækkeligt til at danne et indtryk af opgaven.
Der er tale om en privat non-proffitabel hjemmeside og jeg skal selv betale af min pension. Dermed være ikke sagt at den skal laves gratis - jeg havde tænkt et prisniveau på kr. 3- 4000.- men lad mig få et seriøst tilbud/overslag.
Mvh
Mogens
Avatar billede lasserasch Juniormester
08. september 2006 - 18:49 #1
Hejsa.

Det lyder da som en sjov nok opgave. Nogen grund til at du har skrevet det under php? Skal det være i PHP, eller er du ligeglad med hvilket sprog det bliver lavet i! Jeg laver det gerne for dig... Jeg har tid det næste stykke tid, så skriv evt. til mig på rasch@flexybox.com, så kan vi aftale nærmere.
Avatar billede jazzperson Nybegynder
08. september 2006 - 19:09 #2
Hej Mogens..
Det lyder som et spændende projekt.:) Du er meget velkommen til at kontakte mig på: contentmanagementsystem@gmail.com, for flere oplysninger om projektet.
Avatar billede skau Nybegynder
08. september 2006 - 19:12 #3
Hvis ikke der er nogen der bider på skulle du måske se dig om efter et cms system.
Der findes mange til mysql og php - feks. drupal, typo3 (www.drupal.org), typo3 , phpnuke, mambo og en masse andre
Men der er virkelig mange at vælge mellem - de har alle admin interfaces og kan også så godt som alle lave billedgallerier og news.
se evt sammenligninger her: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_content_management_systems
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
08. september 2006 - 20:14 #4
/lasserasch - nej jeg er i princippet ligeglad, men det er mit indtryk, at alt efterhånden (mere eller mindre) bliver lavet i PHHP og især når der skal tilknyttes en SqL database
/skau - jeg har selv forsøgt mig med lidt cms system - bl.a. har jeg joomla SAS installeret på min stationære pcér, men jeg syntes at det blev for besværlig - og det gjorde en erfaren joomla bruger også, så han opgav - det hevde intet med denne omgave at gøre. Mht. typo3 så har jeg faktisk downloadet det i aftes for at skulle se nærmere på den, men havde nu ikke lige i denne forbindelse, men til et site som hedder sigdinmening.dk - bliver da meget slægt at få op at stå.
Mht. veteranbilerne så er det ret seriøst og jeg har billeder og beskrivelser at flere hundrede oldtimere og jeg har nu lejet med tankerne i 2 - 3 år så ny må det være på tide, at det kommer igang.

i er velkommen til at sende forslag (tilbud)til mig på webmaster@veteranbilen.dk - hvis der findes ud af et samarbejde har jeg nok et par andre "småting" som vi kan fortsætte med...
Mvh
MOgens
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
08. september 2006 - 20:16 #5
Lige en ting - jeg er IKKE programmør - men har dog en del kendskab til det alligevel - bare ikke når det skal en database ind i det...
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2006 - 21:58 #6
Prøv lige at se her : http://www.phpfusion.dk/news.php det er nok det nemmeste og brugervenligste CMS-system der til dato er lavet, det kan alle finde ud af at bruge og det er vel også meningen at det skal udvides/vedligeholdes løbende, så er det nemmest når du selv kan rette/ændre uden du skal have andre til at hjælpe dig.

På siden PHP-Fusion.dk er der mange hjælpsomme mennesker, så det vil ikke være noget problem for dig at få dette op at køre på meget kort tid.

Jeg hjælper dig gerne (er selv pensionist på 73) og hedder også ibtage derinde.

Du kan hente programmet her,  http://www.php-fusion.co.uk/downloads.php?cat_id=3 - det er bl. a. med en  dansk installationsfil.

Se på det - jeg tror det er lige det du skal bruge.
Avatar billede lasserasch Juniormester
08. september 2006 - 23:44 #7
Hejsa.. Ja, der er mange gode ideér. CMS systemer er jeg personligt ikke specielt begejstret for. Bl.a. fordi de ofte begrænser dig til kasse og rammer, så du ofte ikke kan få helt det layout/funktioner, som du ønsker.

Hvad angår PHP sammen med SQL, så er det en forkert opfattelse du har fået der, desværre...

SQL serveren er jo et Microsoft produkt og samme er ASP.NET, ASP osv... Så det er bestemt ikke kun php. Men lad det ligge...

Har du nogle krav til udseende eller funktionalitet ud over det du beskrev i opgaven? I så fald, skriv det lige! Så vil jeg meget gerne kigge på noget til dig. Så kan du jo ud fra det se om det er noget du vil arbejde videre med.

Jeg laver en simpel opstilling som grafisk måske ikke er specielt advanceret, men som virker. Så kan vi jo snakke videre hvis du har lyst...

Jeg vender tilbage på mail når det er klart om en dag eller 2.

/Lasse
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
09. september 2006 - 00:11 #8
/Lasse - nej for så vidt har jeg ikke nogen krav ud over at det skal se professionelt, pænt og moderne ud og så skal det fungere optimalt...
Du - og andre med - er velkommen til at sende forslag/pris til mig  på webmaster@veteranbilen.dk

mvh
mogens