Avatar billede para7 Nybegynder
08. september 2006 - 14:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Placering pga. hyppig opdatering

Er der noget om, at det hjælper at holde sin side opdateret, hvis man skal få en god placering på google.dk ?
Avatar billede jokkejensen Novice
08. september 2006 - 14:16 #1
ja nyt indhold kommer i en kort periode til at "toppe" på ex google.com .. men det bliver så nedprioriteret igen, og kommer bag i "gammelt" indhold's køen..

Altså gammelt indhold er også godt - men så skal det ligge der i lang tid, nyt indhold topper i en kort periode, den periode hvor det er "nyt" :)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
08. september 2006 - 14:21 #2
Som jokkejensen beskriver :-)

Men husk at angive <META NAME="Revisit-after" CONTENT="X"> rigtigt
Sider der ikke opdateres skal have mange dage (x)
og omvendt med sider der opdateres dagligt
Avatar billede para7 Nybegynder
08. september 2006 - 17:36 #3
jokkesen
et er fint nok, tak, men kan man så holde et rimeligt meget højere topplacerings-gennemsnit ved at opdatere hyppigt? Ellers er der måske ikke rigtig værd at gå ind og rette lidt en gang imellem.

eric-pedersen
Der er da vist mange foruden mig der ikke har den revisit meta. Hvis man ikke har den hva' så?

Svar gerne for point :)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
08. september 2006 - 17:48 #4
Jeg ved ikke hvor stor betydning den har, men efter sigende skulle mange søgemaskiner benytte den....

Jeg bruger altid http://www.metamaten.dk/avanceret.htm til alle mine sider, så er jeg sikker på at få alt med....
Avatar billede para7 Nybegynder
10. september 2006 - 12:05 #5
Better safe than sorry :)
Avatar billede keysersoze Guru
11. september 2006 - 18:24 #6
jeg vil umiddelbart mene at metamaten er ret farlig at bruge - heldigvis ser det ud til at den er ændret noget siden jeg sidste kiggede på den, men engang gav den ret uheldige meta-tags tilbage og at alt for mange meta vil jeg også mene er irrelevante. Jeg vil umiddelbart mene man i stedet skal sætte sig ned og forstå meta i forhold til søgemaskiner da forkert brug let kan være en ulempe i stedet for en fordel.

At sige at søgemaskiner bruger revisit er vist også at overtolke, for hvis dette var sandt ville alle og enhver jo bare sætte den til så kort tid som muligt for at få søgemaskiner forbi. Hvor ofte søgemaskiner kommer forbi afhænger vist mest af alt af hvor relevant siden er i forhold til søgemaskiner (både hvad angår indhold, pagerank, links ude fra etc)
Avatar billede para7 Nybegynder
11. september 2006 - 23:25 #7
Det lyder fornuftigt. Det samme med robots.txt og den slags. Man kan ikke sådan kommandere med robotterne. Tak for input :)
Avatar billede keysersoze Guru
11. september 2006 - 23:33 #8
robots.txt er så netop en af de ting robotterne faktisk er forholdsvis god til at tage sig af ;)
Avatar billede para7 Nybegynder
12. september 2006 - 09:36 #9
Eksperter er nok uenige. Nogen siger de ikke er noget værd. Men jeg holder på det enkelst mulige, hjemmesider med en god beskrivende titel og facts i indledning, og det har jeg også fået gode resultater med. Har droppet søge-METATAGS helt, da der efterhånden kun er et par robotter, der bruger dem halvhjertet.